traningslagret

Frukost IGEN!

Kategori: Allmänt

Jag vet att jag har tagit det innan!

Men det är tydligen ett het ämne!?

Om du är som Susanne, ingen frukostperson, så vänta en stund, ta inget kaffe lr cigg!!

Låt kroppen vakna utan det, låt kroppen komma igång, kanske en lättare promenad, städa lite, låt det ta en dryg halvtimme. Sen äter du frukost.

 

Frukosten i sig, ska du träna eller ha nåt annat fysiskt krävande så tänk på att frukosten är starten och grunden för dagen. Även annars.

Ladda med antioxidanter, ladda med sakta kolhydrator, med bra fetter:

Bas havregrynsgröt eller fil/yoghurt och musli.

Komplement, knäckebröd, fullkornsbröd eller nåt annat med bra fibrer. Pålägg, jag använder en avocado som jag delar på halvor och har den som pålägg, eller jordsmör (Kung Markatta) med lite sylt på (Ekologiskt).

laddar med extra bär och frukter i min musli & gröt, det finns bra frysta bär, hallon, blåbär, björnbär... så mörkröda som det bara blir ;-)

Att dricka: Själv dricker jag för tillfället mycket tranbär, med en matsked olivolja i och grönt tea.

behöver du extra energi? ta en banan.

 

 

Mellis eller kanske som en Hobb som jag kallar det för andrafrukost, en banan eller äpple och en handfull nötter (cashewnötter, valnötter, mandel, hasselnötter med mera och lite russin)

Det funkar på båda hållen! Vill man gå upp så äter man mer, vill man tappa fett så äter man mindre. Men Småäta är kanon! Äta var tredje timme, frukost, rejälmåltid, mellis, lunch, god&välplanerad, mellis, middag lagom, sen när man bestämt sig, ingen mer mat idag, borsta tänderna! Så blir det inte att man springer i skåpen...

 

Efter träning brukar det bli en "blådryck" (gainomax) och ett äpple samt en kaffe med minimjölk i.

 

Körd Spinning 60min+ Core 30min igår, idag blev det styrketräning 80 min. Morgon vilar jag, jobbar hela dagen...

 

(Som jag tränar och äter just nu så har jag gått ner från 107kg i januari till 95kg nu efter semestern, Augusti)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: