traningslagret

Sex - Tänk Positivt!

Kategori: Allmänt

Det är lätt att se världen och sina världen i svart eller vit perspektivet. "wienerbröd till morronfika, -Jaha, då var det kört för idag, då kan jag lika bra att stoppa huvudet fullt med ......(kalorier) och ta nya tag i morron igen....

Bättre att konstatera, -Ok, det blev inte bra, men jag rättar till med en bra mellis och en vettig lunch, så är jag på bana igen. Kanske en lite längre promenad än vad som var planerat.

Skapa naturliga och bra vanor istället för ångest, det tar tid och låt det ta tid. Men man vinner på det i längden!
Lite var dag i vardagen.

 

Idag har jag kört ett styrketräningpass på 1h 20min, var segt att komma dit, men väl där gick det som tåget.

Kommentarer

  • Marie säger:

    NU har du tagit upp en bra sak..eller ett STORT problem kan man säga.

    ursäkter att ge upp,det är ingen idé ..jag börjar igen på måndag osv. jag är nog mästare på detta.

    Man måste lära om..vilket är super svårt när det är ett mönster man haft i hela sitt liv.NU är jag neggo igen;) Ska verkligen försöka,ser fram emot en lång promenad i morgon, samt att börja äta bättre och mer regelbundet.

    Har du inga vilodagar?? tränar du varje dag?

    Mer tips jag slukar i mig allt du skriver,toppen ju

    2009-08-30 | 21:27:15
  • Håkan säger:

    Jag skriver gärna mer för dig!



    Du har börjat se nåt positivt i dit neggo! ett mönster, se problemet & se lösningen.



    jag vilar när när jag jobbar ;-)

    2009-08-30 | 21:31:05
  • Isabel säger:

    En person som tränar för vardaglig hälsa brukar man rekommendera att man tränar 2-3 dagar i veckan på gym iaf. Men varannan dag låter väldigt bra, för kroppen behöver återhämtning/vila också. Minst lika viktigt som att träna. Man bygger inte muskler bara genom att träna och äta, utan även genom att låta musklerna vila för det är då de byggs. Annars slits det, ska man träna så mycket som Håkan här verkar göra måste man vara extremt noga med sin mat och sin sömn.

    2009-09-28 | 13:03:36
    Bloggadress: http://durren.blogg.se/
  • Håkan säger:

    Det är rätt, vila & mat, samt stretch är viktiga bitar för att må bra. Träningen är bara en liten del av livet.

    2009-09-28 | 13:10:04
    Bloggadress: http://traningslagret.blogg.se/

Kommentera inlägget här: