traningslagret

Komma igång med kosten

Kategori: Allmänt

Idag var det lite motigt, har varit sjuk, kände mig illamående igen samt huvudvärk...

JAAAA, jag vet att man i n t e ska träna när man är sjuk, men vad beror illamåendet och huvudvärken. Jag chansa, fick tummen ur och var med på passet, Step/styrka, ett kul men svårt Karinpass, jag är som vanligt helt lost. Men huvudsaken är att jag blir svettig och trött. De målen nåde jag.

 

Hade så brått iväg att jag missade skorna, fick ta mina utesneackers, som jag rengjorde. Efteråt konstatera jag det att jag glömt strumpor och kallingar. Så jag stack hem innan jag stack ner på stan för att köpa nya löparskor, hamnade på Runners Store och fick provat ut ett par som passar mig.

Sen hamna jag på Stadium och hittade en Frisbeegolfdisc...

 

Så när är man sugen på att ut och löpa samt att spela Frisbeegolf...

 

Nionde maj?! Springtime!!!

 

 

Kosten:

Skapa regelbundna, sunda måltider, som du står dig på länge, äta var tredje timme.

Samt att du orkar träna mer och hårt på dem. Snabbmat i all ära, hamburgare t ex är ok om du skippar pommes fritten och dricker vatten.

Sushi är bra snabbmat, liksom det mesta ur asiatiska köket. Satsa på bra råvaror, gärna fairtrade och ekologisk odlat, som faktiskt ger mer smak och mer näring.

Bäst är om du kan göra din egen mat hela dagen, frukost, lunch och middag. helst från grunden.

 

Ät bra och ha en roligare dag. Träna kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: