traningslagret

Löpning, Göteborgsvarvet & Styrketräning

Kategori: Allmänt

Jaja...
jag har hängt upp mig på Göteborgsvarvet, men det är mitt mål!

Träningsidé löpning: Köra tre pass i veckan:
Ett tempo/långa intervaller
Ett med korta intervaller
Ett distans där jag börjar lugnt idag med fem kilometer och ökar med två kilometer per distanspass.

Styrketräningen: Följande fyra veckor kommer att vara ren styrka, ett styrkelyftprogram med basövningar och lågrep. Bara för att bli starkare och jag inte kört så på årtionden.

Tänker sedan köra fem veckor högreps, tolv till femton, vila en vecka.
Viloveckan blir passvecka, kör de gruppass som passar mig i tid.
Fem veckor lågreps, sexor till åttor.

SKA gå ner till nittio kg innan Göteborgsvarvet!
Vägde som mest efter jul, 101++ kg nu ligger jag strax över 98 kg, så det tar sig.

Nu kör vi så det ryker :-D

Kommentarer

  • tony säger:

    hej kungen....

    bra mål med Gb varvet, önskar dig all lycka.

    tips från coachen: träna med pulsklocka och lär dig springa långt. Ett bra knep , är att sänka farten liite (liite lägre puls), vilket gör att du orkar längre, och faktiskt kommer att springa fortare (jämt tempo). best off luck //Tony

    2011-02-25 | 07:40:03

Kommentera inlägget här: