traningslagret

Kyckling Stroganoff

Kategori: Allmänt

Gott!

Snott det rakt av från tidningen "KroppsNytt"

 

Ingredienser:

2st kycklingfiléer

1/4 purjolök

1st gul lök

1st morot

1 st gul och grön paprika

5msk tomatpure

3msk chilisås

8 st champinjoner

1 burk skalade tomater, jag körde med krossade tomater

vitlök, chilifrukter samt persilja efter egen smak

 

Gör så här:

Börja med att skära grönsaker, lök och kycklingen, separat , i strimlor.

Fräs ihop kycklingen, lök och grönsaker. Låt det få stekyta.

Tillsätt tomatpuren, chilisåsen samt krossade tomater (annars får tomaterna förmixas).

 

Salta och peppra efter smak, tillsätt chilifrukterna och vitlök.

Låt koka i cirka tio minuter.

Strö över lite persilja och servera med nykokt parboiled ris.

Utmärkt rätt att ha i kylskåp som lunch eller i lunchlådan.

Jag spicade till det med lite jalapenos ;-)

 

Hoppas att det smakar.

 

Hade året första löp-utepass, jag tog det lugnt just för att det var halt och att det var första passet på länge.

Jag är helt övertygad om att jag ska spöa dig på Springtime och att jag gör under två timmar i Göteborg :-D

Övermod går före fall!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: