traningslagret

Göteborgsvarvet och Springtime i backspegeln

Kategori: Allmänt

Göteborgsvarvet och Springtime i backspegeln och nu är det dags att se framåt mot nya mål, som loppen nästa år då ska Springtime vara under 50 minuter och Varvet under 2 timmar!

Bara att börja träna!

Upplevelserna av loppen är starka, att man kan gå igenom såna känslomässiga berg och dalbanor på så kort tid. Jag börjar alltid med ångest att jag inte kommer att klara det, hur mycket uppvärmning jag kört innan så tycker jag att det är fruktansvärt jobbigt. Den första kilometer är värst.

Sen kommer man in i den andra andningen, när pulsen och andning funkar i harmoni känns det som man skulle kunna springa hur långt som helst, tills benen eller som i Varvets fall fötterna börjar göra så ont att det inte längre går att tänka klart, då är det jobbigt. Men miljöerna och människorna runt om, de man springer med och de som står runt banan, gör det på nåt sätt lättare att bära och uthärda smärtan.

Jag gillade verkligen rundturen som Varvet är, det var så himla mysigt att se ställen som man aldrig sett innan. Springa genom gamla klassiska miljöer som Hasselbladfabriken och nybyggda områden som Göteborgs hamnområde, Dockland? Grymt!

 

Återhämtingen fortsätter:

Idag blev det ett svettigt Funktionellt Cirkelträningspass, härligt!

Jag är noga med att stretcha, det är viktigt, inte bara de musklerna man har använt utan hela kroppen. Man bör ta lika lång nedvarvning som uppvärmning. Så inte hoppa rätt in i bilen och kör hem, lägg femton minuter på att stretcha och jogga ner eller cykla hem. Personligen kör jag en kort yogavariant.

 

Vår och sol?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: