traningslagret

Plan B

Kategori: Allmänt

Där kom platån!
jag hade det på känn, jag föll tillbaka till gamla rutiner med maten och då small det till
Nu har jag stannat av i viktminskninge, så dags att rycka tag i sig själv igen
Tallriksmodellen, en halva mättande grönskarer, en fjärdedel protein och en fjärdel fiberrika kolhydrater! På det igen.
 
Egenodlade tomater och chili
 
Ett tips är att planera maten i tid, brukar ha veckan klar redan på söndagen, men man måste ha plats för spontanitet och vara flexibel
 
Jag har ett par Plan B rätter, bland annat denna:
Pasta Hallumi; Pasta, en burk pesto, en förpackning Hallumiost
Koka fiberrik favoritpasta, brukar ha typ bandpasta, enligt angiven tid.
Små tärna hallumiosten, häll av vattnet när pastan är färdig, vänd i hallumin i pastan på svag värme, tills osten har smällt in lite. Fyll på med en burk pesto
Servera bums med en sallad gjord på tärnade tomater, finhackad rödlök och selleri med lite olivolja och vinäger i.
Snabbmat
 
Vildvuxet kryddland
 

Idag blev det gymmet, vaknade mitt i värsta floridastormen, hällregn och åska. Hade som plan att cykla dit, som tur var lugnade vädret ner sig.
 
Imorgon blir det löpning på kvällen, hoppas att träningsvärken lägger sig, den är grym. Lättare att cykla än att gå
 
Ha det gott!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: