traningslagret

Girighet

Kategori: Allmänt

Varför är det så svårt att hålla sig bort från söt, det är inte ens en fråga, det borde vara ett påstående.
Alla vet dessutom svaret; hjärnan älskar söt, hjärnan kräver söt, dess energi är sötsaker (egentligen kolhydrater)
Så när man är det minsta seg, trött och loj, då vill man ha godis.

Det börjar närma sig jul och frestelserna ökar med kvadraten av antal dagar från förra julen.

Man sitter och läser matporr, godisbloggar, kakrecept, mattidningar.
Lagt upp planen för allt gott man vill äta under Julen, som den lilla gottejulgris man är
Man kan äta allt man vill men inte i de mängder man vill!
Jag har bestämt mig återigen för att köra på linjen bara hemmabakat och endast kvalitetsgodis och köpekakor!

Var ett gott gympass idag, snackade lite med en kompis där, han ville ha frugans surdegspizzarecept, så se upp, de kommer även här.
På en blogg nära dig

Imorgon blir det softa på Spinningen, måste ta det lite lugnt! Måste komma tillbaka till mitt forna jag innan jag bränner på för allt jag är värd.

Ha det gott! Ny vecka, nya utmaningar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: