traningslagret

Nyårslöfte

Kategori: Allmänt

Första har jag redan satt: Mindre sött!
 
Annars har jag de vanliga som jag alltid lyckas bryta: Börja röka, börja kröka seriöst samt börja notoriskt otrogen.
Förra året fick jag ordentligt mothugg på just delen otrohet: "Det blir så mycket problem och det är inte bra för äktenskapet" Hon var riktigt hetsk och hon är inte ens gift med mig, å andra sidan var inte speciellt nykter.
Året innan så fick jag erbjudande om att vara otrogen via Facebook när jag la ut just de nyårslöftena, inte heller så värst seriöst...
 
Skulle ha väldigt svårt att infria de löftena; röka, finns inget som smakar så illa för en förre detta rökare som ciggaretter och cigarrer; krök, jag blir så sanslöst slö och trött av alkohol att jag hade inte ens orkat bli seriös med brända och destillerade drycker.
Otrogen; svårt att hitta någon underbarare och snyggare än min underbara hustru, dessutom skulle jag ha väldigt svårt att bryta löftet som jag gav i kyrkan inför Underbara Hustrun, mina föräldrar och alla mina vänner. Att vara trogen i nöd och lust.
 
Så två löften återstår; Mindre Sött och Mera "JA!"
 
På tal om nytt helt annat så börjar man alltid året med att vilja rensa ut det gamla och överflödiga.
Jag har hittat en del saker som bara ligger och samlar damm, så jag gör installationer av dem.
 
 
 
 
Mina sjuttiotals Frisbees har kommit till heders igen, det går inte att spela Frisbee-golf med dem, de är alldelse för instabila, köpte nya för några knappa hundring för tre.
 
 
 
Mitt gamla tennisrack och mammas gamla squashrack kom till heders med min svåger Morbror J´s sportprylar som han tog med sig hem från USA på tidigt åttiotal.
 
Har lite mer prylar som ska upp, man hittar lite kul prylar som kan roa ögat.
 
 
Jag var borta en snabb vända och hälsa på hos mina föräldrar, mamma hade landat i soffan och satt och softa och kollade TV, trött men kändes som hon hade det rätt OK
 
 
 
Gott Nytt ÅR!
Champange är satt på kylning :-P
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: