traningslagret

P1800 klubben

Kategori: Allmänt

Lämnade yngsta sonen på hans vattenskidskola i morse vid niosnåret, han har grymt roligt och gör ordentliga framsteg. Ner vid Hven/Ven-Båtarna stod en grupp Volvobilar från sextiotalet, typ ett trettiotal, alla tyskregisterade. En tysk Volvoklubb på turné, de flesta av bilarna var P1800 från sextiotalet, några fiskbils P1800 (1974års modell?)
 
Grill

Min förra chef skulle nog kunna berätta en hel del om de olika modellerna som stod där på rad, men jag såg ingen lika gammal och välbevarad som de han ägde när jag jobbade med honom.
 
Dubbla Weberförgasare?
 
Tror alla P1800 hade nackstöd på framsätsstolarna. Många läckra bilar från tiden när Simon Templar, Helgonet, körde P1800 rätt in i våra vardagsrum.
 
Fiskebilen i hamnen
 
Idag blev det ett Core Ball-pass för Hårdförda Katta och Super Sandra var på besök, passet började precis när jag när jag dök upp, chocka kroppen är min strategi just nu.
Dessutom har jag inte kört detta passet på drygt ett år, så jag kände visa muskler inte var så tränade som de borde.
 
Ska på Vattenskidskoleuppvisning i morgon, ska bli kul och intressant att se vad sonen har lärt sig och om han blivit frälst
 
Till dess, kör hårt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: