traningslagret

Cykeltjuv?!

Kategori: Allmänt

Mina söner har gått ifrån att ha haft vars en häftig Dirt Bike till att rulla soft på begagnade damcyklar, min äldsta son tyckte att det var en skön lösning, han övertog svärmors gamla cykel. Yngsta tittade lite konstigt först på honom, men den var ju svart så OK. Han övertog storebrors Dirt bike, men han och cykeln kom inte överens. Så jag la ut båda dirt bike cyklarna på blocket & fick dem sålt hyfsat snabbt.

 

Skor sig på cykelstöld?

 

Min yngsta sonenb fick provat frugans silvergrå damcykel, det tyckte han var OK. Så det var bara att börja leta på begagnatmarknaden. Min syster tyckte att hon inte behövde min mors gamla cykel som min syster hade övertaget och nu hade i sitt hus cykelkällare, nya däck och i hyfsat skick.

 

Tyvärr bara en nyckel, så jag bad(!) yngsta sonen att inte tappa bort den nyckeln. Magisk att just den nyckeln skulle försvinna när nyckelknippan gick sönder...

 

Bara att traska iväg till cykelrepratören för att få låset uppborrat, min fru trodde inte riktigt på mig när jag sa att cykellås är svåra att få upp. Hon menade med tanke på hur många cyklar som stjäls.

 

Sånt får mig att bli lite sur, hela situationen, är väl småsinnt?! ... Men saker och ting ska bara lösas för att få dem ur världen, så fixat. Vi hade rätt kul när vi som två cykeltjuvar vandrade igenom byn med en låst cykel. dessutom är cykeln röd, tack och lov manligt röd.

 

Mina iPhonelurar på tork


Jag har köpt lurar till mina mp3-spelare, Walkmanmobiltelefoner och nu till min iPhone, jag borde ha en ansenlig hög, så är inte fallet, en del har gått sönder, andra har jag kastat, en del har jag gett bort.

Dessa lurarna kommer jag att använda tills de går sönder, de är grymt bra och sköna, inte speciellt snygga att ha till annat än att springa med.

 

Imorgon blir det gym.

 

Snart midsommar på riktigt! Ska firas i djupaste skogenb i trevligt sällskap!

 

Ha det gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: