traningslagret

Det är ingen Comeback!

Kategori: Allmänt

Nu har jag börjat så väldigt smått att träna igen
Jag känner att jag börjat orka, men tar det väldigt lugnt. Lätta vikter, lugnt tempo.
Hoppas att jag kan springa Springtime!
Dags att anmäla sig snart
 
Mina jobbekompisar; Han som börja på gymmet nu har gott ner FEM kg på en vecka, snacka om att han har lagt om kosten: Från köpepizza till köpesallad, ingen läsk, mindre vit socker. Bra jobbat!
Mängden är en viktigt faktor, så som att undvika sockret, massor av kcal utan mättnadskänsla, samt saltet som baland annat binder vätska
 
Lek med maten om det gör det goda godare
 
Han har provat många olika pass, jag övertygade honom att BodyPump var en av de tuffaste passen. 
Manligt! Han gick på den och kom igår beklagande sig över smärtan
Han hade inte kunnat sova och han hade smörjt in sig med Tigerbalsam
 
Jag har försökt nå fram till honom att träningsvärk är delvis en inflammation, ska behandlas med kyla, lagom med vila och i värsta fall med febernedsättande, antiinflammatoriskt och smärtstillande
Jag avslutar alltid med att duscha kallt, mest för att jag stort sett hade träningsvärk nånstans i kroppen när jag tränade som mest
Träning för mig är terapi och välbefinnande, men även friskvård. Kanske inte när man tränar så mycket att man knäcker sitt immunsystem, det är kanske inte så smart. Vila måste man
 
Imorgon blir det morgonpromenad och sen lite yogastretch

Kommentarer


Kommentera inlägget här: