traningslagret

Maränger

Kategori: Allmänt

Min fru tvingade att göra min maränger i går söndag.. Hon hade använt ägggulorna i matlagning och lämnat sex äggvitor
 
Så jag gjorde sex stora maränger istället för göra ett gäng små, allt åkte in i ugnen innan middagen, alla var superhungriga så jag hann inte få dem hundra klara, men det funkar här. Det är bättre att det är för kladdigt än för torrt i denna familjen.
 
Maränger:
ca 35st
3 äggvitor (1dl)
2dl socker (använde råsocker)
1 krm ättiksprit
Grädddningstid 45- 60 ++minuter 

Sätt på ugnen på 100-125 grd C. Vispa äggvitorna med ättikspriten och 1dl av sockret till ett hårt skum. Vänd försiktig ner resten av sockret. Lägg smeten i klickar på den bakplåtstäckta plåten.

Grädda marängerna i mitten av ugnen tills de blir lätta och släpper.
 
Jag gjorde dubbel sats och gjorde dem stora, sex stycken som sagt
 
 
Jag har promenar lite, idag kändes det riktigt bra, är sugen på att börja springa igen. Ska ta ett lugnt gympass i morgon eftermiddag
 
Just nu har jag snöat in på lite olika senaper, men har en del projekt på G, bland annat ska jag och Jympakillen göra egen Nutella
 
Ha det så bra så länge! Planerna Springtime börjar ta form, lite nya idéer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: