traningslagret

Mera Sträng

Kategori: Allmänt

Ännu en elgitarr dök upp i huset, tur att Rockgrabben bara kan spela på en åt gången
Annars hade nog lillebror fått frispel
Gympagrabben ska upp och tävla i Stockholm i helgen, Järfälla och ungdoms SM, håll tummarna!
 
 
Om ni undrar varför Gympagrabben inte är med på några bilder; enkelt, han sonikt vägrar att vara med på bild!
 
Men jag älskar dem båda lika mycket fast på olika sätt, eftersom de är olika
Man måste ha olika tålamod, olika sätt att vara med dem, men lyssna lika mycket när de berättar 
Jag sätter bara olika filter på för att jag vet att de har sina egna verkligheter
 
Själv var jag hos min husläkare idag, hon hitta inget, men ville träffa mig på en annan tid när hon kunde lägga mer energi och ta mer prover på mig
Jag är för frisk för att de ska hitta nåt sjukt hos mig, de har å andra sidan inte mer än skrapat på ytan
 
Kanske är det en stress för vad jag har framför mig
Det som triggade det hela när jag ser tillbaka ett drygt år är kanske en jobbekompis plötsliga dödsfall
Efter det funkade ingenting
Samtidigt så har jag min Nära Släkting som jag hela tiden har vetat ska gå bort
 
Jag hämtar styrkan hos mina barn och min fru, inte lätt när man har pojkar runt tonåren, de är uppstressande i sig själva
 
Nya tag, tillbaka till jobb i morgon och sen helg, vila i helgen och sedan nya friska tag!
 
Jag längtar efter min egna terapi, min träning.
Rockpojken ska ha religionsprov i morgon, han har suttit och bollat lite tankar med mig
Likheter och olikheter mellan de olika religionerna
Det känns som den enda Guden just nu i världen är Mammon
Jag skulle vilja se en mer ödmjuk religion, som till exempel så som kristendomen uttryckte sig från början:
Alla är lika inför gud, oberoende av makt, rikedom, hudfärg eller kön. 
 
Krya på oss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: