traningslagret

Het som chili

Kategori: Allmänt

Het som chili! På kanelen och lite ingefära på det.
Kanel skrev jag om häromdagen:
 
Klassiska julkrydda som är värd att användas året om. Kanel har en förmåga att ge ett sötare intryck, utan att du behöver använda socker. Kryddan kan också användas för viktkontroll tack vare sin förmåga att stabilisera blodsockret. När du äter kanel reduceras mängden fettbildande insulin efter måltiden, du blir mätt längre och kroppen lagrar inte lika mycket fett. Lysande, jag har det i kaffet och strör på yoghurten
 
Chili Capsaicin är namnet på det ämne som ger chilifrukten dess hetta. Ämnet ökar förbränningen och verkar aptitdämpande. En chilikryddad måltid höjer förbränningen upp till tre timmar efter sista tuggan.
Köpte Tabsco Habanero, den starkaste varianten, en jobbekompis, Palle med Muggen, klagade och tyckte jag var lite mesig när jag satt i matsalen & ojade mig, sen bjöd jag honom på den, han kom med röda läppar som han hade tagit läppstift på dem: " Den var het!" Log han.
 
Palle skojar till det med tejpen
 

En tesked ingefära i frukostjuicen gör att du förbränner 43 fler kalorier efter måltiden, det visare en studie. Jag har ingefära i maten och i min sallad.
 
Kanelkaffe och en lur på maten, Magnus är en när han springer, en grymt snabb kille!
 
 

Ny vecka och nya utmanningar: Springa måndag, onsdag och fredag; tempo, intervall och distans.
Tisdag och torsdag; styrketräning samt lördag yoga. Det är planen
Nästa vecka igen ska jag ha kommit så långt att jag ska köra igång 5/3/1 systemet
 
Så länge! ha en skön söndagkväll!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: