traningslagret

Marängsviss och yoga

Kategori: Allmänt

Förlåt ännu en gång!
Dels för att jag drar er i sockerfördärvet samt att jag har gått ner medan jag frestar er med godsaker.
Jag måste tyvärr dessutom rätta recpetet på Marängerna
 
White Line
 
Missade en del information igår, receptet om maränger var ofullständigt:
 

Maränger:
ca 35st
3 äggvitor (1dl)
2dl socker (använde råsocker)
1 krm  ättiksprit
Grädddningstid 45min

Sätt på ugnen på 100-125 grd C. Vispa äggvitorna med ättikspriten och 1dl av sockret till ett hårt skum. Vänd försiktig ner resten av sockret. Lägg smeten i klickar på den bakplåtstäckta plåten.

Grädda marängerna i mitten av ugnen tills de blir lätta och släpper.

 


Glass-smet


Körde ett distanspass igår efter jobb, det var skönt även om det blåste och småregnade, blev lite längre än sist men inte riktigt lika långt som jag tänkt mig från början. Nöjd ändå!

Imorse var det dags för ett skönt yogapass innan frukost, aldrig fel att starta dagen så.

 

Vi tog en runda ner på stan och gick på Bondens Marknad, kul att titta, provsmaka och handla lite kul saker, köpte lite god ost som vi hade till mellis.


Rödluvan delade ut flyers

 

Imorgon ska jag bara softa, Gott! Ha en sköön helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: