traningslagret

Ett Nej är ett Nej?

Kategori: Allmänt

Satt och läste en kompis blogg om hennes ångest över hennes tonårsdotter och riskerna om att vara ung kvinna idag.
Samtidigt tog hon upp en incident från sin egen ungdom. Jag vet inte om det var han som var ett svin eller om han uppfatta situationen helt fel, jag har säkert själv uppfattat situationen helt fel, saker som man efteråt i sin ungdom reagerade över att "Hur F*N tänkte jag där?" Jag har inga sura miner, inga anmälan mot mig så jag har inte handlat helt orätt. 

Men jag försöker att lära mina söner att ge raka svar, att ta ett "Nej" som just ett nej.
Tvekar jag så gör jag det inte efter tre frågor. Nekar jag tre gånger så är det definitivt.
 
 
 
Våren har kommit och vi har grillat för första gången i år. 
 
Samma kompis har lagt på sig vikt, sakta men säkert har kg lagt sig som ett mysigt lager utanpå hennes figur. Det går fort att lägga på sig vikt, men inte så jättesnabbt, samma takt som man lägger på sig ska man bli av med dem.
Ett halvt kg i veckan, max! Annars så tappar man muskelmassa.
Har man som jag ett sug för det söta, jag gillar sötsaker och har svårt att låta bli dem...
 
Så får man försöka att hålla sig borta från dem så sjunker behovet ganska snabbt, undvik allt söt, även frukt under en vecka, tänk även på vad du drycker. 
Nötter med mera funkar utmärkt.
 
Det fina vädret gör att fler och fler ger sig ut för att springa, tänk på att träna dig upp till den nivå du har tänkt dig, börja INTE med att starta på samma nivå som du var på sist du var igång, backa tillbaka ett par steg och öka s a k t a! Träning ska vara roligt, inte mala sönder kropp och psyke!
 
Lycka till!
 
 
"Om kunskap kan skapa problem, kan vi inte lösa dem genom okunskap." -Isaac Asimov
 
 
 
Jag hörde ett program på radion om vårt ökande behov av bekräftelse... (Vem snackar nu? Passar ordspråket "Kasta sten i glashuset"?)
Att vi lägger ut våra frukostar för Gillande, att vårt sociala liv finns i telefonen, utan uppkoppling blir vi närmast i ett tillstånd av abstinens.
 
 
Så nu stänger jag för i kväll för att slänga mig i soffan och äta 85% choklad och gosa med Underbara Frugan
 
Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: