traningslagret

Fredag

Kategori: Allmänt

Fredag, igen.
 
Rocksonen kom i morse och konstatera att han hade bett Underbara Frugan om dubbla uppsättningar strängar av en anledning. Han hade redan smällt två tre strängar.
Han tog med sig lite verktyg för att fixa dem själv. 
 
Kom hem snyggare än någonsin, sminkad som en TV-stjärna och håret stylat, av proffs.
Rockgrabben är med i en musikaluppsättning i skolan och de får hjälp att sminka och fixa hår av en annan skola där det går elever som ska jobba med det i framtiden.
 
Tyvärr får jag inte ta en bild på den snygga killen, om möjligt ännu snyggare. Så ni och jag får vara utan det ögonblicket.
 
Strängarna kom inte på plats, han hade glömt det viktigaste.
-Strängarna? Undrade jag.
-Insexnyckeln. Fick jag till svar.
 
 
Så det får bli gamla vårbilder, på killarna.
 
Handbollskillen och jag har varit hemma idag med, samma sjuka som innan. Men vi är på bättringsvägen.
Så min plan om söndagen står kvar.
Han behöver nog rastas tidigare...
Vi har haft lite undervisning idag med, lite tyska glosor och engelska, samt ännu ett avsnitt av How the Universe Works.
 
 
 
 
 
"Det är inte visdom, utan myndigheter, som stiftar lagar." -Thomas Hobbes
 
 
 
 
Ha en skön helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: