traningslagret

Sköna söndag

Kategori: Allmänt

Eller när ska vi få stadigt väder? Jag kom ut på fm för att springa min runda, underbart väder! Skönt i solen, i en pina i vinden.
Mycket danskar ute och cyklade, blev omcyklad typ fyra gånger på två km, men kvinnliga cyklister är inte helt fel att vila ögonen på medan de cyklar förbi. Så jag är inte död ännu. Samt fortfarande en manschauvinist.
 
Sen tog de inte lång tid efter det att jag kommit hem förrän det började hagla....
 
 
Fick en del reaktioner på mitt inlägg igår, de roligaste hamnade på Funbeat.se.
 
Men visst är det så att världen har en bit kvar till män och kvinnor är jämställda!
Den kristna höger i Sverige, Norden, Europa men framför allt USA motarbetar den, Backlash

Sen att vi har fundamentalistiska krafter i andra religioner gör inte saken bättre.

Men den konservativa kristna högern är nog vårt största hot. De som säger sig värnar om familjen, om traditioner.
 
Men å andra sidan så finns det fundamentalsiter på alla håll, 
Feministisk dubbelmoral
 
 
Jag och Rockgrabben fick roa oss med att stränga om lite idag, strängar som hade smällt, strängar som inte satt bra, så man får lära sig nya saker hela tiden. Det var en svårare gitarr en de andra vi har strängat om.
 
Dessutom så var vi lite trötta och såsiga efter kalas och film, vi såg en intressant film idag:
Ben Affleks Argo, se den, ni som kommer ihåg Carter och Iran-krisen får upp ögonen igen, ni som inte var med får en vettig historielektion.
 
 
 
"Att tänka är det svåraste som finns, vilket troligtvis är anledningen till att så få gör det." -Henry Ford
 
 
Så tänk på vad ni gör och vad ni förgiftar kropp och själ med.
 
Sov gott
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: