traningslagret

Vår!

Kategori: Allmänt

"Nu har vi vår i luften, var har ni flickor?" -Sven Melander i Nöjesmaskinen runt 1980..
 
Nu har väl äntligen våren kommit till Skåne! Det var härligt väder, vi hade tänkt att springa på förmiddagen, men vi tog en för lång sovmorgon så det blev trädgårdsarbete istället.
 
 
Vi kom iväg och Underbara Frugan hade räknat ut en runda via Råådalen och längs Råå-ån. Sen skulle jag ha det höga nöjet att räkna ut hur vi skulle ta oss därifrån, allt runt 15 km.
 
Så efter ett antal småbackar i Råådalen så hittade jag en skön lååång backe därifrån.
Samt att jag inte riktigt kunde hitta en cykelväg genom Bårslöv förbi storavägenrondellsomlederutpåmotorvägen. Inte den smartaste vägen kanske, sen tyckte Underbara Frugan att vi inte borde på den sidan motorvägen och att det inte fanns någon vettig väg över...
 
jag lyckades ro det i hamn och vi lyckades motivera oss att hålla ett bra tempo i 15 km. Så vi var väldigt nöjda med oss själva.
 
 
 
 
"Först berättade läkaren den goda nyheten; jag skulle få en sjukdom uppkallad efter mig." -Steve Martin
 
 
 
Vem släppte lös hela den här marknadsliberalism? Vi hade fyrtiotalisterna att skylla på för, det var väl de som börja, nu är det de som kommer att sitta på Ålderdomshemmen, de som får ta del av sjukvården och vi får hoppas att de har gömt undan tillräckligt med pengar åt sig själv?
 
 
 
Hoppas att världen snart vänder.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: