traningslagret

Frikort

Kategori: Allmänt

Diskussionen "Frikort" kom upp på en fest.
 
Någon av Handbollskillen hade en känd HandbollsHunk som sitt frikort, diskussionen flödade och under någon överförfriskad dimmig tanke så dök Tina Nordström upp som mitt Frikort.
 
Vilket min Underbara Hustru inte tyckte var fair play, eftersom hon bor bara en bit bort och har sitt kontor ett stenkast från där vi bor. 
"Fusk!" Utropades "Det finns en teoritisk chans att du springer på henne!"
"Sen måste jag charma denna om ack så jordnära tös men definitivt världsvana kvinna...."
 
Andra frukosten
 
 

Så jag blev tvungen att under påtryckningar byta. Så jag byte till Natalie Portman
Också sådär väldigt trovärdigt att jag skulle springa på henne, lyckas byta så många ord att..... Ja ni förstår
 
Så när dimman hade lättat och min polare sms mig att mitt Frikort tränade Intervall-löpning i parken blev förvirringen total.
"Natalie Portman tränar löp-intervaller i Ramlösa parken?"
"Näääää! Tina!"
 
 
Men jag är övertygad om Tina eller Natalie hade kommit och sagt "Jättegott!" till mig så hade jag inte tagit ut min frikort.
 
Ännu en dag i Parken
 
Undrar om jag är någons Frikort? :-D
 
 
Idag blev det 3x10 minuters intervaller, det gick nog bättre för Underbara Frugan än för mig, hon tyckte att det kändes bättre inför varje intervall, jag tyckte det gick saktare inför varje...
Dessutom hade jag lyckats ställa in GPS-en på Skidåkning....
 
 
 
 
Eller som Alfred Bloch, fransk fotbollsspelare tidigt 1900-tal, sa "Den som ler när det går honom illa har redan tänkt ut vem han ska skylla på."
 
Imorgon blir det gym.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: