traningslagret

Bygg din egen 10, 20, 30 intervall

Kategori: Allmänt

Fick frågan hur man gör egna program i Runkeeper från en läsare vi kommentarer. Så här kommer en snabbkurs.
 
Startsidan:
 
Klicka vidare in på Workout:
 
 
Klicka på "Add New Workout"
 
 
Fyll i här så att det ser ut ungefär som nedan i slutändan
 
 
Sen kan man själv bestämma hur länge passet ska vara genom att ändra på antalet Repeat
Det blir en minut per Repeat, plus fem minuters uppvärmning och fem minuters nervarvning.
 
 
 
 
 
 
Belöna dig med kolhydrater efter ett tufft pass!
Potatis, Ris och Pasta bör du ösa upp på tallriken direkt efter ett tufft pass. Dessa stärkelserika kolhydratskällor ska du ha gjort dig förtjänt av genom att ha tränat stenhårt. Då behöver kroppen, musklerna, verkligen ny energi. 
Har du däremot inte tränat så håll igen på kolhydraterna, Tallriksmodellen kan jag och Underbara Frugan rekommdera.
 
 
 
Miraklens tid är inte förbi; Rockgrabben har hittat sin träningform i Thaiboxning, han fortsätter terminen ut med sin badminton. Men han verkar blivit helt såld på boxningen.
Som vi diskuterade på jobb idag; vilken träningsform som är bäst, boxning, Mayheim, MMA, gym, löpning, crossfit.... Det var många förslag. Men den Visa sa: "Den träningen som blir av."
 
Är träningen rolig blir den av och då blir man vältränad.
 
Själv var jag ute och sprang i slasket idag, det var tungt, jag tyckte det gick i Slow Motion, det gjorde det inte. Så jag fick dra ner på tempot för att inte knäcka mig själv.
 
Sen var underbara Frugan ute och sprang, hon fick ihopa ett bra pass, även om hon tyckte att hon fegade på grund av underlaget. Det var sämre väder och underlag när hon var ute. 
 
 
 
Imorgon ska vi sprida Askan efter Lille Mor, jag sprang förbi mitt föräldrahem idag. Det blev mentalt tungt, när mitt minne målade upp bilder från min barndoms sommarlov, som evig solsken, att Mamma stod där och väntade på mig.
Jag vet att mitt Ljus är där, grinden in till mitt föräldrahems trädgård. Jag väntar gärna måååånga år till, har några att se efter och se växa upp.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: