traningslagret

Fredag

Kategori: Allmänt

Man ska inte önska livet av sig! Man ska njuta av varje dag, se till att få det mesta ut av stunden.
Men visst har fredagen något visst, en aning av ledighet som komma skall.
 
Det blir fullt upp i helgen, nästa vecka är sportlov, med allt det nu innebär. 
 
Så om jag inte är lika flitig med mitt bloggande nästa vecka så ha tillit, jag kommer tillbaka.
 
Efter sportlovet ska jag börja ta tag i viktminskningen igen, har legat på 93kg någon tid nu. 
Så nu är det dags att göra ett ryck för att sänka kroppsvikten lite till.
90 kg har länge varit målet. Samt att hålla den vikten.
 
Ska träffa en kompis som läser till kostcoach hennes mål med träffen är; "Jag skulle gärna vilja ha ett utbyte med dig angående kost..ett tillfälle där jag även kan få öva på motiverande samtal, vilket är ett verktyg i mitt kostcoachande."
Snacka seriöst med mig om kost, som att snacka pengar med Marx. Tja hon vet vad hon ger sig in på. Vi känner varandra sen innan.
 
 
Mål efter sportlovet, ligga kvar på samma höga träningsmängd som innan.
Öka hemmayogan och stretchen.
Öka mängden styrketräning så jag kommer upp till samma dos som innan jag börja springa mer.
Men detta kommer att ske på bekostnad av gymyogan, som jag just nu inte finner lika inspirerande.
 
 
Var på min gamla skola, gick där typ från 1973 till 1979, typ för drygt trettio år sedan, har ett vagt minne att skolan invigdes 1913. Där har gått många busungar där. Skolan är typ dubbel så stor lokalmässigt idag mot när snälla söta rara obusiga jag gick där.
 
Jag springer väldigt mycket där jag växte upp, för jag bor inte så långt ifrån mitt föräldrahem, mina barn kommer att till mångt och mycket ha samma hemmiljöer som jag hade när jag växte upp.
En glaskupa? Inte vet jag. Det får tiden utvisa.
 
Ha en trevlig helg!
Tänk på någon du älskar och skicka tanken och glädje till dem. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: