traningslagret

Het som Chili

Kategori: Allmänt

Idag är jag trööööött... Jag övertyga mig själv att det finns olika typer av vila.
Det finns olika typer av vila, har man kört kondition så får man vila från konditionsträning en eller två dagar. 
Det är i och för sig skillnad mellan olika typer av konditionspass och det finns aktiv vila.
 
Men jag övertyga mig själv att styrketräning var en väldigt god idé idag, vila från kondition och stärka musklerna och köra lite smidighet.
 
Det blev ett bra pass på gymmet; tungt, grymt och bra pump. Bra kontakt. Så jag var nöjd när jag kom därifrån.
Men sen har jag varit så himla trött att jag nästan kan stå upp och sova. Blir tidig säng-gång.
 
 
 
 
 
Dagens tips är att stärka hälsan med Chili; bra för hälsan, ger skjuts åt smaken och förebygger hjärt- och kärlsjukdomar.
Chilin förebygger cancer, åderförfettning, hudsjukdomar (ska ätas, inget annat!), huvudvärk, ledvärk, förkylningar med mera. 
Jag har chili i salladen, strör lite torkad chili över min färdiga sallad och eller strör ner färsk chili i den. Jag sätter piff på maten med lite chili. Lek lite med den kryddan, god och rik på C-vitaminer och antioxidanter, men framförallt det verksamma ämnet capaicin, som bland annat höjer kropps värmeproduktion.
 
Ibland strör jag till och med ner lite chili i kaffet tillsammans med kanel.
 
Ha en skön kväll!
 
 
 
John Lennon?
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: