traningslagret

Empirisk lärdom

Kategori: Allmänt

Har varit på Emporia i Malmö idag. Giganstisk shoppingcentrum; "Med en yta av 93 000 kvm förbehållet shopping, mat, kultur och nöjen i ca 200 butiker, restauranger och caféer i tre plan och en unik takpark."
 
 
 
Det stället påminner om CPH lufthavn, Kastrup flygplats, det liknar mer en flygplats Tax Free avdelning än ett shoppingcenter. 
 
 
 
 
 
En massa butiker, visst är det bra med en massa butiker, affärer och kryp in. Men jag tycker att det var plottrigt och svårgripbart.
 
 
 
Yes, en fruktaffär, med bara äpplen
 
 

Upplysande på Illium
 
 
 
Strålande
 
 
 
Befriande med en riktig leksaksaffär med en Amish bondtös utanför
 
 
 
 
Ser ut som en restaurangingång
 
 
 
Hollister var nog en av de konstigaste shoppingupplevelser jag haft.
Det stod en snubbe i entrén som önskade en välkommen in, på kalifornisk-klingande engelska.
 
Fick känslan av att ha kommit till Gröna Lunds spökhus när man gick in, det var mörkt, kläderna var så tjat upplagda att man var rädd att flytta dem. Det dök upp en kvinnlig säljare från ingenstans och undrade om man behövde hjälp. "Tänd ljuset!" var min tanke. Sen undrar jag hur F*N man kan se hur ett plagg ser ut när det är mörkt och fullt med spottar i olikfärgade ljus...
 
 
 
Mitt ljus och ledstjärna, Underbara Frugan
 
 

Kläderna är sköna i materialet, ser snygga ut i butiken. Men inte tusan handlar jag kläder i mörker!
Lagom snyggt ljus, naturligt, harmoniskt ljus vill jag ha när jag shoppar!
 
Sen stod en annan snubbe som sa på återseende i utgången.
 
 
 
 
 
Vi hittade ett lugnt ställe att äta vår lunch
 
 
 
 
Dassen var också flygplatslika
 
 
 
 
 
 
Körde Poweryoga i morse, saknar mina mysfaktorsyoga instruktörer. Jag har börjat sätta likhetstecken mellan Yoga och stillsamt lugn, en frisk fläkt av lugn.
Den nya instruktören är bra och duktig, men hon är tuffare i sin framtoning, det är inte detsamma med harmoni och balanserad själ, kropp och styrka.
Jag får hitta harmonin i mina hemmapass istället. 
Imorgon blir det åtta kilometer löpning i lugnt tempo, 6:50 - 7:18 minuter per km
 
 
 
Har pratat med min Pappa i telefon idag, jag vet inte om vi forcerar spridning av askan, jag vet att såren av sorg kommer att rivas upp igen efter att vi har strött Mammas aska över havet. Men är det för tidigt att göra det veckan efter begravningsakten, jag vet att man begraver någon direkt om man inte ska brännas...
 
Jag vill bara att han ska må så bra som det går i den här situationen.
 
 
 
Ha en skööön helg!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: