traningslagret

En morgondag

Kategori: Allmänt

Idag har jag och Underbara Frugan plågat varandra i tråkigt grått väder, det var f*n värre med noll-kladdigt slafs än minus tio som det var förra söndagen när vi sprang samma sträcka.
 
Båda två var undermotiverade, jag sprang och försökte hålla lagom tempo med Underbara Frugan och förbannade mig att jag inte pallade riktigt, att jag inte kunde svara när hon drog. Sen visade sig att hon inte var på humör, tyckte att det var tokjobbigt... Haha, vi tyckte det var rätt kul när vi kom hem.
Men nu är vi två slagna hjältar, rätt sega och trötta. Skönt att kura under täcket i soffan. Kudde-, filt- och goselandet.
 
 
 
 
 
Kanske inte läge att snacka om att ta en kall dusch efter ett löp-pass i kylan, jag gör det. Värmer upp mig själv med en varm dusch och sen duschar jag kallt. Det lindrar träningsvärken, minskar svullnader i muskler och leder.
Ökar genomströmningen av blodet i kroppen så det hjälper att återhämta sig. En skön känsla faktiskt!
 
 
 
 
 
 
 
 
Handbollsgrabben hann växa om sin älskade Farmor, bilden är från i somras.
 
 
Imorgon är det en tung dag, något vi måste förbi.
Lille Mors Begravningscermoni, jag har svårt att förstå att du inte är bland oss längre. Dessutom pratar Pappa om en massa minnen er i mellan. Pappa och min Äldsta Syster var här på fika idag.
Jag tror att en del av dem skulle du nog helst att de skulle ha följt dig i graven.
Du var också ung, oförståndig och framförallt busig. Jag förstår varifrån visa saker hos mig och mina söner kommer ifrån.
Jag kommer att minnas många ljusa saker genom mina söner, genom dem och de  minnen jag bär av min uppväxt och vuxenlivet.
Imorgon kommer jag att sakna dig extra mycket, men dina ord "Tack för allt!" väger tungt.
 
 
 
 
Ska se framåt, de vet jag att du hade velat. Vi tar hand om Pappa åt dig! Han tar hand om oss!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: