traningslagret

Inbyggd stress

Kategori: Allmänt

Eller inneboende stress, vi har det i många saker. En del kallar det för energitjuvar. 
För det gör att vi inte mår bra, känner oss orkeslösa och håglösa. Springer runt och försöker lösa allt, medan vi känner att vi inte får något gjort.
 
Sett till att projekten du startar inte blir berg, dela ner dem till delmål, få ner dem till kullar.
Se positivt på det du får gjort och klappa dig själv på axlen, belöna dig, varje delmål du når.
 
Dra ner på kaffe, te, vit socker och tobak. Försök få mer sömn. Se till att komma till huvudkudden med tomt huvud. Om tankar dyker upp slå bort dem, koncentrera dig på din andning, sakta in genom näsan, ut genom munnen.
För att sedan gå över till sakta näsandning, ta dig till ett positivt ställe i tanken, där värme och ömhet råder.
 
 
Vila och ro i själen är grunden till ett starkt, friskt och sunt liv.
Hela dit liv sliter på dig.
 
 
Fem negativa saker att motverka:
 
Stressande arbetsmiljö
 
Problem hemma och familjen
 
Fysisk krävande arbete
 
Sömnbrist
 
Dåliga kostvanor
 
 

Idag blev det distanslöpning i snön, kände inte alls för det, det tog två km pulsande i snökladd innan jag hittade tempo och motivation. Sen gick det bra.
Saknade min Älskade Hustru vid min sida. Hon jobbar inte skift, som tur är.
 
 
Pratat med min pappa idag, han verka ok, varit lite att stå i igen. Men jag tycker som han låter piggare och gladare. 
Imorgon kommer Dagens Ros in i dagstidning till alla de som tog hand om mamma sista tiden.
 
Prästen kommer på besök på torsdag.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: