traningslagret

Kräksjukan

Kategori: Allmänt

Kräksjukan har landat i familjen, först ut är Gympakillen. Han kände sig kraslig i morse och stannade hem och sen blev det kräk.
 
En jobbekompis spydde på jobb. När jag sa till mina jobbekompisar på skiftavlösningen att jag hade sjuk son hemma så backa de ett par steg.
 
Samt att fikan jag hade sett fram emot med min gymnasiekompis blev inställd, tyvärr. Det är toksvårt för två skiftarbetare att hitta en lucka att träffas på.
 
Jag vill inte bjuda min pappa under de fortsättningarna, han behöver inte vinterkräksjuka ovanpå detta, annonsen kom återigen in idag, denna gången hade de skrivit rätt. 
Pappa har börjat rensa bland alla ting, det går undan, det är nog en naturlig reaktion.
Annars tycker att det verka funka rätt OK för oss alla, har haft en sån dag idag med, närvarande frånvarande. Det går sakta framåt. 
 
Det är jag som ska gå ner, ingen annan, ingen kan träna åt mig, ingen kan äta åt mig. Det är egocentrerat, det blev en liten bit kladdkaka idag, men resten åkte in i frysen för att ingen ska bli sugen, det finns fler i familjen som har idéer om att leva lite sundare och lättare efter jul. Bättre att hjälpas åt än stjälpas.
 
Har sign upp mig till Runkeepers sub 60minuter på 10 km inom 16 veckor. Måste börja någonstans.
 
 
Ha det gott, imorgon blir det löpning. Nästa veckan ska jag så sakta börja roa mig med bakning med mera igen. Fler projekt på väg.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: