traningslagret

Och så var det slut

Kategori: Allmänt

Idag tog det slut, slut på Mammas smärtor, det onda försvann.
Endast hjärtat var vaket de sista timmarna
 
Vi hade ett varsamt adjö igår. Idag var jag hos mamma och pappa på förmiddagen med lite saker till pappa som hade sovit över där. 
"Hej igen!" Sa hon när jag dök upp på morgonen
 
Efter jag kört iväg och kom hem och börjat städa ut grannen som snart inte har några barr kvar, hann slänga ut den och börjat tokdammsuga så ringde det.
 
Tio i två släppte hon all smärta och allt det onda. Jag har drömt om vår undulat Blixten, som dog på Lillejulafton, som väntar på mig utanför trädgårdgrinden vid mitt familjehem.
 
Men det var inte mig han väntade på utan på mamma för att visa vägen. 
 
 
 
Livet går vidare; Rockgrabben och Gympakillen var väldigt ledsna igår, de var jätteledsna idag när Underbara Frugan berättade för dem, efter att jag meddelat att jag följde med pappa upp för att minska chocken att komma hem till ett tomt hem.
 
De har gjort allt för att trösta mig och att bearbeta sin egen sorg; Gympakillen frågade redan igår om han fick ha sovis och LAN med sin bästa polare Bollkillen som vi hade snackat om igår.
 
Nu är det dags att hjälpa de som är kvar och låta livet gå vidare, The Show Must Go On. Livet går vidare.
 
Tack för allt stöd från er alla!
Till er som kände henne och var delaktiga i hennes liv så skulle jag hälsa och tacka alla minnen
"Ha ett bra liv och tack för allt" var hennes sista hälsning till mig
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Micke Norrvide säger:

    Fint skrivet Håkan!
    Känner stor fasa för när det är min mammas tur.
    Min far som jag inte kände så väl gick bort för några år sedan, det var jobbigt redan vid det tillfället. Men som du skriver livet går vidare, och det måste det annars har allt var till ingen nytta av din Mors slit! Kram till familjen och snart kommer ni in i lunket igen, och era minnen av henne kommer tillbaka som glädje när sorgen har lagt sig!

    Svar: Tack!Fasa inte, se med glädje den tid du fick tillsammans med henne!
    Vi har bara varandra till låns
    Min familj är alltid en stor tillgång för mig, men vid såna här tillfälle är det de som gör mig stark!
    Mannen i Mars

    2013-01-02 | 20:49:27
  • Niels säger:

    Tack för läsningen, kompis.

    Svar: Tack! Jag förstår att varje sorg är olik den andra. Men vissa personer sätter större avtryck i en liv.
    Mannen i Mars

    2013-01-02 | 20:50:26
  • tompa säger:

    Fint, Håkan! Beklagar, men som du säger "livet går vidare.."...Trots det är det ändå ett svart moln i horisonten för mej...något som kommer på resan som man aldrig kan förbereda sej riktigt på.
    Kram

    Svar: vi har bara varandra till låns, man ska alltid skiljas som vänner. Man vet aldrig när man ses nästa gångGod fortsättning!
    Kram
    Mannen i Mars

    2013-01-03 | 01:13:30

Kommentera inlägget här: