traningslagret

Onsdag

Kategori: Allmänt

En helt vanlig onsdag?
Allt är som vanligt?

Jag vakna och tonårsgrabbarna hittade nåt att dividera om, de är verkligen bra på att hitta på små detaljer att blåsa upp till enorma proportioner, lyxproblem. Jag kan gå igång med, men försöker att ta det kallt.

Om båda duschar samtidigt i plasma varmt vatten i tjugo minuter så tar varmvattnet slut. Enkelt. Duscha på skolan eller träningen där varmvattnet är dimensionerat efter det.


Jag var på gymmet idag och körde ben och mage (bål/torso). Kändes bra. Börjar sakta att bli starkare tack vare att jag sakta höjer vikterna och vänjer kroppen vid belastning igen.
Försöker att ta det lugnt, det är en bit kvar till den forna styrkan.

Dessutom måste jag nog sakta börja smyga in smidighetsträningen á la yogastil igen, har tappat det när energin går åt annat. Bland annat att köra tungt. Det finns inte riktigt energi över att köra ett tjugo minuters yogastretchprogram efter styrketräning eller löpningen. Det blir vanlig stretch.
Men snart smyger jag in det igen. Det är skönt och jag behöver det.




Kladdigt och halt, så var väglaget igår när jag var ute och sprang. Jag föredrar nog kyla, då har man torra cykel- och gångvägar, samt bra vägar att springa på. Gillar inte riktigt att bli våt, kladdig, blöt och sen nedkyld.


Imorgon hoppas jag på skönt morgonväder, för då är det dags för ett nytt springpass. Sen kommer min gymnasiekompis över. Se om vi lyckas träffas imorgon. Ska bjuda honom på lunch. Snacka lite och fixa lite.
Ser fram emot att träffa honom!



Igår slog det mig på ett konstigt sätt att jag aldrig mer får träffa Lille Mor igen, känns så overkligt. Sakta klarnar och vaknar man.


Ta väl hand om er och era närmaste; skiljs aldrig som ovänner. Man vet aldrig när man ses igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: