traningslagret

Tappa de där extra kg

Kategori: Allmänt

Jag och Underbara frugan är gottegrisar och gillar god mat, desserter, fikor med mera.
Speciellt jag har svårt för att inte falla för frestelserna, frugan är betydligt bättre.
 
Så här såg hennes idé ut:
 
Motion:
Minst trettio minuter per dag; promenera, springa eller gym.
Cykla till jobb tre gånger i veckan. (Drygt nio km enkel väg).
 
Mat och kost:
Mer grönsaker och frukt, drygt 500 g dagligen.
Musli eller havregrynsgröt till frukost
Frukt, knäckebröd eller smoothies till mellis (mellanmål)
Kaffe eller grönt tea dagligen
Inga kakor i veckan
Inga mackor till mellis
 
Bara och endast en lagom portion
Tallriksmodellen, 1/4 kött, fisk, proteinkälla, 1/4 fiberrika kolhydrater och ½ grönsaker.
Nyttiga luncher, Inte Pastamannen!
 
Lite Godis lördagar
I övrigt bara och endast en ruta 70% ++ choklad per dag.
Frukt och fruktsallad när godisbegäret faller på.
 
Detta har gjort att hon tappat nästan åtta kg på fem månader, målet har legat på cirka ett halvt kg i veckan.
Jag tycker att hon har gjort ett starkt jobb! Med tanke på att vi har haft jul- och nyårsfrossan med i de månaderna.
 
 
 
 
Vi har anmält oss till Springtime båda två, den fjärde maj har vi som mål att springa under timmen på 10 km. Ni kan tycka att det inte är något större mål. Men för oss är det ett mål.
Underbara frugan tycker att det är ett tufft program som hon har hoppat på, långa pass, frysgrader ute, snö och halt. Jag vet att hon fixar det! Hon är gjord av det rätta virket!
 
 
 
 
 
 
 
Har pratat med min pappa och mellansyster i telefon, de tyckte att "Dagens Ros" i dagens tidning var fin.
 
 
 
 
 
Livet går vidare, idag har jag beställt tid med banken för att fixa lite, bland annat med sönernas fotoleg och deras konto.
Se om de kan bli lika snygga på bild som när jag fotografera dem.
 
 
 
Ha en skön dag, här är det snö och cirka minus sju grader. Idag tog jag en vilodag, en dålig natts sömn och jag hinner träna löpning nog ändå.
 
Vilan är underskattad av de som tränar och överskattad av de som inte tränar.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: