traningslagret

Att bestämma sig

Kategori: Allmänt

Det kunde våren göra! Bestämma sig för att stanna!
 
"Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger." -Karin Boye.
 
 
Hennes mest kända dikt, som citerar flitigt.
 
 
Igår var det kallt, soligt och vindstilla, ett skönt väder att springa i. Foten kändes OK, men jag är lite svullen och öm fortfarande så jag tar det relativt lugnt och soft.
 
 
 
På väg hem från gymmet, det var inte speciellt många där och träna idag. Tur att jag har så nära, annars hade det nog inte blivit någon träning idag.
 
 
 
Jag har inget emot snö och kyla, men att behöva skotta två gånger innan klockan tio är lite tröstlöst. Dessutom är jag lite trött på att ha snön i ansiktet när jag cyklar. Kunde snöat och sen legat, töat bort sakta i solskenet. Sen hade våren varit välkommen.
Nu lär det bli slask, grått och blåsigt. Jag kan snart odla ris på tomten, får bygga några terrasser och börja odla.
 
 
"Jag fungerar som en svamp. Jag suga upp det och krama ur den med bläck varannan vecka." -Janet Flanner, Journalist US
 
 
 
Ha en vit dag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: