traningslagret

Paintball

Kategori: Allmänt

Jag fick en inbjudan av en kompis, Herr MS, för ett tag sedan, att spela Paintball. Handbollskillen har tjatat i flera år om att spela paintball på något av hans kalas, jag och Underbara frugan har alltid nekat honom det för att vi vet att en hel del av hans klasskompisar skulle helt enkelt inte kunna ta smärtan av en eller flera träffar.
 
 
Luftwaffe?
 
Så när jag fick inbjudan från min polare så ställde jag direkt frågan till honom, vilken ålder som gällde.
"Typ femton." Fick jag till svar.
Jag vet att Handbollskillen pallar trycket, han är lillebror och sportat tufft länge så det är inget snack om saken.
Dessutom bjöd jag in Rockgrabben, Handbollskillens bästa polare Fotbollskillen, samt hans pappa och storebror.
 
Men det blev bara jag och Handsbollskillen som åkte. De andra hade förhinder i matcher. Så de kommer få höra att de är svikare och klena. Att de missade nåt väldigt roligt!
 
Var har Barbapappa gömt sig?
 
Banan var inomhus, inrymd i ett gammalt sockerbruk, fantastiskt dagsljusinsläpp. En våt dröm för en ljusfetishist som mig.
Lite mindre än en handbollsplan, sargsidor som från en innebandyplan samt golv från typ en äldre inomhuskonstgräs plan.
 
No pain, no gain.
 

Klart det gör ont att bli träffad, men det är inget man tänker på när man spelar, inte sen heller. Hittade massor av träffar när jag tittade mig själv i spegeln innan jag hoppade in i duschen. En träffade hakan, en annan min lårkaka (fyllde på den lite).
 
 
I like the moment when I break a man's ego. Bobby Fischer
 

Vi vann inte så många matcher, men jag sprayade på den här killen rätt rejält, han trodde att han var säker där han låg.
Till våren/ sommarn ska de försöka ha en liknande träff och då ska vi spela utomhus med färgkulor, inte som nu med Reball (Gummibollar).
 
Adrenalinet var högt och pulsen likaså, masken ger mig lite klausterfobi. Det hela gjorde mig helt hög och verkligen på. Det var länge sedan jag var lika uppspelt!
 
Så fram till dess får vi hålla våra instinkter lugna. Jag och Handbollskillen var överens; "Klart vi ska göra det igen!"
 
Imorgon ska jag prova min fot, se om jag kan springa 5 km. Ta det i lugnt tempo.
 
Ha det gott, i kväll ska vi festa och titta på MachoMello.....
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: