traningslagret

Tankar

Kategori: Allmänt

Jag märker att jag inte har den snabbheten i tanken längre. Jag saknar mina egna kvickheter och mina svar på tal.
Jag vill inte bli någon bitter grubblare.
Underbara Frugan upplyste mig om min absoluta mardröm, den griniga pessimisten, som gnäller direkt.
Herr Ebenezer Scrooge, jag måste träna upp mina sinnen igen. Min hjärna och tanke.
Samt att lära mig att vara mer positiv!
 
Kan nog påstå att jag längtar tillbaka till snön och skidåkningen
 
 

Alla vill väl vara en förebild. Framförallt som pappa och make. Så en surmulen tråkmåns vill jag inte bli.
Bot och bättring, mer energi till alla.
Så jag ska försöka hålla igång den tröga saken som är min hjärna, motion för hjärnan är som jag sagt innan att plugga. Har kommit igång med att läsa mer, tidningar och böcker.
 
Två hjältar som kollar upp lite saker i backen
 
 
Foten har börjat ta sig, tänkte försöka springa, väldigt lugnt, på söndag. Ungerfär en och en halv vecka efter stukningen.
Känns konstigt, samtidigt inte, att vara sugen på att komma ut att springa.
 
Hört på gymmet av två medelålders män, i min ålder alltså....
Den ena är känd för sina otaliga Comeback; Jojje, en svensk självutnämnd klassens clown och en annan, David,  som är lite som en grekisk James Bond, på ett positivt sätt. Vältalig, belevrad, kvinnokarl och tränar hårt och ofta.
 
"Kul att se att du har börjat bejaka dina kvinnliga sidor." Tyckte David.
"Du menar Step-maskinen?" Svarade Jojje.
"Ja...."
"Tja, man får försöka att nå de sidorna med, man skaffade sig hängbröst för drygt tjugo år sen. Så varför inte ta steget fullt ut."
 
 
 
Dagens citat som passar bra efter utsvävningarna om skattehöjning i region Skåne, för att rädda den lilla vården som är kvar:
"Politiska tal är som en ladugårds-grep. En spets här och en spets där och en massa dynga där emellan."
 
Ha det gott!
 
 
 

Kommentarer

  • felicia - fotokobran säger:

    Är du intresserad av ett eget domän?
    Ger ut gratis, just nu! :)
    http://fotokobran.se/2013/march/tavling.html#comment

    Svar: tack, men nej tack.
    Mannen i Mars

    2013-03-10 | 20:40:24
    Bloggadress: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här: