traningslagret

Leverera och timing

Kategori: Allmänt

Att leverera och göra det i rätt tid.
Jag försökte att lösa den ekvationen i fredags.
 
Underbara Frugan skulle ut med jobb och jag, Rockgrabben och Handbollskillen skulle ha en killkväll.
Vi grabbar bestämde att vädret skulle bestämma lite hur vi skulle lösa maten.
 
Handbollskillens träning 
 
 
Så när solen sken så bestämde vi grabbar oss för att efter allas tränings skulle vi äta på stranden.
 
Handbollskillen tränade nere på stranden som vi skulle äta vid. Vi tog bilen och vi släppte först Rockgrabben på hans thai-boxning.
 
Ingången till Rockgrabbens träning
 
 
Sen körde jag vidare och lämnade Handbollskillen på hans träning, stannade och softade en stund där, sen körde jag upp och skulle hämta lista på stans bästa pizzaria som bara råkar ligga bredvid stans bästa hämtsushi.
Men listan var slut. "Ta den." Sa pizzabagaren och pekade på tavlan. Sagt och gjort.
 
 
Han bara tittade förvirrat på mig. Sen fann han sig och la till deras telefonnummret.
 
 
Sen körde jag tillbaka till Rockgrabben och hans träning som typiskt nog var förlängd med en kvart, sen ringde vi pizzeran och beställde pizzorna, en halvtimme....  Nu börja jag inse att det inte skulle gå i lås som jag hade tänkt mig.
Handbollskillen hade inte sin mobiltelefon med mig, men jag messade hans tränare att vi skulle bli sena, min sushin gick snabbare.
 
Väl på stranden var Handbollskillen lite putt för att han hade behövt väntat tjugominuter och börjat frysa. Så vi skrinlade badet och åt och njöt av havets vågor och brisen.
 
Det blev lyckat, men inte som jag tänkt mig.
Leverera och timing.
 
 
 
 
 
 
Dagens träningspass, ett intervallpass enligt Runkeepers program.
 
 
"De varmaste platserna i helvetet är reserverade för de som i tider av stora moraliska kriser behåller sin neutralitet." -Dante Alighieri
 
"Problemet är att allt färre hela tiden förväntas åstakomma allt mer, på kortare tid." Läsarekommentar på HD om dagens arbetsliv
 
 
Ha en skön dag!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: