traningslagret

Räkna hem

Kategori: Allmänt

Att räkna hem ett inköp av kvalitet.
När jag köper något som jag vill ha och är dyrt så räknar jag med att använda prylen, plagget och skor.
Så om jag köper ett par snygga jeans eller en dyr parkas så räknar jag med att ha användning för dem istället för att ha dem som hyll- eller garderobsvärmare. Om jag köper ett par jeans för tusen kronor och använder dem hundra gånger så har de kostat dig en tia per gång. Köper man ett par jeans för femhundra och använder dem två gånger så kostar de dig tvåhundrafemtio per gång. Så när jag köpte mina löpskor inför Göteborgsvarvet 2011 så tänkte jag springa massor med dem. Även om jag hade lagt ner tid och pengar på dem då, så blev det inte fullt så många mil i dem som jag tänkt mig av olika anledningar.
 
Men nu är det dags att byta ut dem. Underbara Frugans löpskor var om möjligt ännu äldre, hon byte skor innan Springtime. Hon la tid för att hitta bra skor och det blev ett par liknande löparskor som hon redan hade. Bara nya och inte likna nerslitna. De var ordentligt nerslitna.
 
 
Denna veckan blir mycket vila, framförallt för att min fot ska bli ordentligt kry. Underbara Frugan ska springa idag, sen ska hon får bestämma hur hon vill att vi tränar.
 
Imorgon blir det omladdning på styrketräningen. Det är dags för det nu, toppat och det gick bra, allt höll hela vägen.
 
 
 
 
 
"Sannerligen, det skulle finnas anledningar till att bli galen, om det inte vore för musiken." -Peter Ilyich Tchaikovsky
 
Jag antar att det inte räcker med musik när världen blir galen.
 
 
Men låt oss hoppas att om det går åt helvete så går det åt helvete till musik.
 
Ha en skön solig dag, sommarna närmar sig och knopparna brister.
 
.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: