traningslagret

Sommarn som flydde

Kategori: Allmänt

Häromdagen var det varmt nog att man svettades på natten, ljumma vindar om natten, heta brisar om dagen.
Idag var det typ tretton grader C när jag cyklade iväg till gymmet.
 
Sommarn flydde och lämnades oss här med en längtan efter mer, mera sommar, mera sol, mera grillat.
 
Våra Rhododendron mår bra tack vare först sol och värme och sedan regn, de blommar för fullt.
 
 
 
Sedan Lille Mor gick bort så har jag bett Farfar att titta till trädgården, han har lite sysselsättning och pyssel. Vi får en spark i häcken (förlåt för ordskämtet). Vi är inte så flitiga som vi borde vara i vår trädgård, vi sköter den lite så där.
 
 
Men nu tycker han att det ska hända saker, gärna direkt. Så vi får lägga lite mer tid på den, vilket gör både kropp och själ gott. Jag försöker ge den minst en kvart om dagen...
 
 
Idag blev det styrketräning på gymmet, träffade en sommarkille ,Nicke, en kille som är både seriös med sina studier och träning.
Vi förbarmade oss över två jobbekompisar som lovar mycket träning men sällan håller det.
Ni som tycker att jag ska lägga mer tid i trädgården och mindre på gymmet; jag försöker hitta en balans, gymmet ger mig ett socialt umgänge, inga grannar hemma på dagtid här. Samt en bra träning för kropp och knopp.
 
 
 
"Det är svårt att tro att en människa talar sanning, när man vet att man skulle ljuga om man vore i hennes ställe." -Henry Louis Mencken
 
 
"Sedan måste man förstås sätta händelserna i Husby i en större samhällelig kontext, där konsekvenserna av ökade sociala klyftor, utanförskap och misslyckad integration behöver analyseras i grunden." -Läsarkommentar i HD.
Jag antar att mångt och mycket har att göra med hur invandrarpolitiken har sköts från början, från sextio och sjuttiotalets arbetsinvandrar till dagens flyktinginvandring. Allt har hamnat under mattan och ventilerar man det minsta så är man rasist, fascist och nazist. De mest radikala i invandrarfrågor jag känner är invandrare själva, de som kom på sjuttiotalet, som arbetsinvandrare från forna  jugoslavien, flyktingar från Iran och Irak...
Låt oss ventilera istället!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: