traningslagret

Balsam för kropp

Kategori: Allmänt

Idag går det snabbt, "ont om gott om tid" som min historie- och samhällslärare sa (Henry något hette han tror jag?)
 
"Träna
Ta hand om din kropp. Vi kommer leva längre än tidigare generationer och om du inte vill sitta och deppa på ålderns höst kommer du behöva en fungerande kropp. Spela någon form sport, om det så är fotboll, yoga, lyfta skrot eller löpning spelar ingen roll. Det finns en tydlig koppling mellan humör och träning."
-Tim Minchin 
 
 
 
Handbollskillen älskar att träna och röra på sig. Han tycker ibland att vi borde träna tillsammans, men när jag väl kommer med det faktiska förslaget så står jag inför fullbordat faktum, han har inte tid med mig just då.
LOL eller WOW står på schemat eller så är det en träningsform som inte han är så sugen på.
 
 
 
 
 
Rockkillen håller på med sin musik, han ser man i yttersta nödfall och då i samband med mat.
Han lever med sina gitarrer, repar med sina två band och tar extra lektioner.
Som tur cyklar han var han än ska, så här långt, vi får se när vintern biter i.
 
 
Så jag får väl ta tag i honom och säga: "Badminton?" Han gillar spa med, men då ska det vara sådana som det finns på kontinenten...
 
 
 
Idag blev det gym, imorgon blir det kuta en sväng. 
 
 
"I find it very difficult to draw a line between what's sex and what isn't. It can be very, very sexy to drive a car, and completely unsexy to flirt with someone at a bar." -Björk (Guðmundsdóttir)
 
Ha en skööön dag, ska gå och luncha med Farfar, ärtsoppa och pannkakor.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: