traningslagret

Balsam för själen

Kategori: Allmänt

Hade en diskussion med en polare på Funbeat, om att balsam för kroppen, i hennes fall var det rörlighetsträning för överkroppen. Men knappast för hennes själ. "Hell no. Som den kved av tristess."
Så jag undrade om vad som var balsam för själen för henne då: "Bra musik. Frisk luft. God mat. Givande samtal.
Och ostkaka."
 
Utsikt från backen
 
Jag var på väg hem från jobb igår kväll, torsdag, vid tiotiden på kvällen. 
I skuggan i backen hem så såg jag något som rörde sig, när det bröt sig ur skuggan i natten så kände jag igen rörelsemönstret och sen såg gitarrfodralet. 
Då såg insåg jag att det var min äldsta son.
Så jag cyklade upp jämnsides.
En bra promenad hem, frisk luft och ett givande samtal, mest om musik och hårdrock från nittionhundrasjuttiotalet och åttiotalet.
När vi kom hem så hojtade vi till den ömmande moderna och Underbara Frugan att båda hjältarna var hem, sent om sidor.
För min del blev det grekisk yoghurt, honung, valnötter och frysta tinade björnbär. 
 
Så jag fick balsam för själen igår kväll. 
 
 
"Granska dina åsikter
Vi måste tänka kritiskt, inte bara mot andras idéer utan även våra egna. Ta reda på dina fördomar och privilegier och ifrågasätt dem. Många av våra fördomar hålls vid liv på grund av en oförmåga att se på saker nyanserat."
-Tim Minchin
 
Jag försöker att tänka lite som Rockgrabben samt att lyssna öppenhjärtat på Rockgrabben och Handbollskillen. Att ha ett öppet sinne.
 
 
 
 
"Physical fitness is not only one of the most important keys to a healthy body, it is the basis of dynamic and creative intellectual activity." J F Kennedy
 
 
 
Tog en vilodag idag och slappade i soffan fram till det var dags att sticka till jobb, såg på en serie: 
A Young Doctor's Notebook. Intressant serie med Jon Hamm och Daniel Radcliffe.
 
 
Imorgon blir det: Den som lever får se :-D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: