traningslagret

Enkelt!

Kategori: Allmänt

Jag lyssnar på P3 dagarna i ända på jobb. Funkar utmärkt med lite snack och massor av bra musik.
En dag så hade de Mat-Niklas, Niklas Ekstedt, född i Viken utanför Helsingborg. Lokal förmåga som rymt till Stockholm.
Sås var det stora ämnet i programmet.
Vi svenskar har en förmåga att tycka att såsen är viktig,  bearnaisesås, hollandaisesås, med fler.
Dessutom gillar vi svenskar att gegga till det med massor av tillbehör.
 
 
Farlig vätska
 
 
I inget annat land är såsen så viktigt, det blev till och med bråk mellan stjärnkockar om hur bearnaisesås ska lagas. Fransmännen själva tar inte bearnaisesås så allvarligt. Det är lite som vår brunsås, man bara gör den.
 
 
Kycklingspett.
 
 
Vi geggar för mycket med smakar.
Less is more, jag har bestämt mig för att försöka ta tag i de där kg som plötsligt smög på mig i någon hörna.
 
Bra mat görs av bra råvaror, så jag ska försöka att komma tillbaka till det enkla.
Känna smaker i det jag äter och inte gegga och sänka smakerna och maten i en massa kryddor och smaker.
Enkelt.
 
Samt att det är slut på billigt snaskande. Ska se om Kalvin och Luther vill komma tillbaka, åtminstone min PTs mentala röst om att inte snaska och fika på längden och tvären.
 
 
 
 
"Det är varken tillrådligt eller ofarligt att köpslå med samvetet." Martin Luther
 
Gym idag och gym i morgon, springa på fredag.
 
Ha en skön kväll!
 
 

Kommentarer

  • tony säger:

    tjena spanaren...Kul o läsa dina tankar o funderingar , lite då o då..Hur är igentligen träning o motivation..? Har du ett tydligt utsatt mål, eller det skiftar ? Mina träningsmål: visa älsta sonen att "gammal är äldst i GB varvet" samt Helsingborg marathon nästa år, vilket jag tycker du kan ha som långsiktigt mål..En mara i bagaget är hög imp faktor..=)..Vinterns projekt är annars en Suzuki K50 från -79 som skall totalrenoveras till utställnings skick ihop med yngste sonen.Viktigt att "bonda"..haha..jobb o utvecklig funkar bra här tycker jag, och själv? Tog förresten MC kort i våras, så det har blivit ett nytt nöje, jäkla kul är det.
    Jo , det med såser du skriver..har en ny last där..Rydbergs kalla bea sås är skamlöst god..haha...sköt om dig. mvh/Tony

    Svar: Tjenare Tony!Träning och motivation åker väl upp och ner, men för tillfället funkar det bra
    Mina mål är snygg naken :-D, smidig, stark och framförallt frisk.
    Låter som du har dina mål klara
    Mara ser snyggt ut på CV:t, men jag har inte riktigt kommit dit.

    Haha, en klassiker, bra att bonda
    Kanske kunde det varit bättre på den fronten....

    grattis! vad har du för båge?

    personligen tycker Lohmander är min favorit

    ha det gott du med :-D / H
    Mannen i Mars

    2013-11-14 | 12:00:06

Kommentera inlägget här: