traningslagret

Farsdag vatten värd

Kategori: Allmänt

Idag är det Fars dag.
Jag vill inte ha några presenter, jag vill ha en tre rätters middag, där alla har gjort lite var.
Så här långt är familjen splittrad. Handbollskillen är utanför Kristanstad och spelar turnering.
Rockgrabben myser runt i shorts och band t-shirt.
 
Jag och frugan delar på soffan efter att ha varit ute och kutat i regnet, som tur missade vi det värsta regnet.
 
 
 
Vatten är det som det har handlat mycket om den senaste tiden. Det har kretsat runt en av det viktigaste sakerna i livet, en sak man tar för givet.
Rent vatten.
Först funkade inte varmvattnet i huset och alla var gnälliga över att de inte kunde skåla sig i duschen. Alla utom jag som såg hur alla plötsligt duschade snabbt istället för halvtimmar. Men jag såg till att alla blev nöjda så snabbt så möjligt. Serviceavtalet och lite tjat gjorde att de dök upp redan på måndag förmiddag.
 
Sen var det bajsbakterier i det dricksvattnet. Lite men tillräckligt för att de skulle varna och ingen ville dricka innan de kokade det. Men ingen hade sjuk vad man hört. Problemet är att vi nog tyvärr får vänja oss vid larm, minst en gång i veckan varnas det för odrickbart vatten någonstans i Sverige.
 
Därefter har det varit stormar och tokregnat så att man inte vill vara utomhus, ett väder man tyvärr får se till att vänja sig vid. Dels får man se till att huset och trädgården är säkert för storm och starka vindar.
Filippinerna drabbades av en orkan med en styrka av 89m / sekund.
 
Som en av mina bloggläsare uttryckte det: "Det är verkligen 50 nyanser av väta ute. ;)"
 
 
 
Men gott var det att kuta.
Skulle som sagt var sprungit igår, men vädret var så fruktansvärt tråkigt att jag tog mig inte samman för att göra det.
 
 
I morgon blir det gym igen.
Jag har fått stränga order från min PT att inte maxa någonting för att jag inte ska så där trött och matt.
Men eftersom jag är lite inrutad och samtidigt lite obstinat, så har jag sänkt vikterna ordentligt och kör vädligt mycket teknik.
Samt att jag ska försöka att vara mer påhittig, mer slumpvis träning.
 
 
"Den högsta glädjen ligger så nära smärtan att den som smärtan har sina tårar." -Alexandre Dumas d.y.
 
 
Ha en bra Dag, kanske en  Fars dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: