traningslagret

Shades

Kategori: Allmänt

"Bakom mina solglasögon kan jag vara mig själv." Docenterna 1980
Vi hade roligt åt folks klädstil och smak, normännen till exempel tycker att svenska män klär sig fjolligt.
Vi tycker att de klär sig tråkigt, jag klär mig mest skönt och funktionellt.
 
Jag såg en ung tjej som var stark inspirerad av punkdrottning från 1980-talet Nina Hagen och hennes kille som gick med solglasögon inomhus i november.
 
Tough guys dance
 
 
 
Så plötsligt satt alla grabbarn i familjen med solglasögon runt middagsbordet.
"The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades" - Timbuk3 
 
 
 
Rock´n´Roll is here to stay
 
 
Så kvällen avlöpte ganska stillsamt.
Inga Rock´n´roll fester för oss. Vi tog det ganska soft.
 
Det är kul med klädstilar, vi hade varit runt och fönstershoppat lite på stan innan på dagen, jag och Underbara Frugan. Hittat en del snygga coola prylar och häftiga kläder, men inget som fastnat så mycket att vi ville köpa det.
 
Det blev bara saker som var nödvändiga, lika nödvändigt som att storhandla för veckan på stormarknaden.
Där jag såg Nina Hagen look-a-liken.
 
Snart är det dags att bege sig ut och kuta. 
Tog med oss Farfar på Handbollsmatchen och sen gick vi på hamburgarehaket-kedjan, första gången för Farfar att gå på ett snabbmatställe.
 
Handbollsgrabben gjorde en lysande match enligt mitt mått, en stolt fader. Och Farfar verka stolt med.
 
 
 
"Success is 99 percent failure" -Soichiro Honda
 
 
Ha en bra skön söndag!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: