traningslagret

Skrämmande

Kategori: Allmänt

Tack alla för era kommentarer på gårdagens inlägg!
 
 
Jag satt och softade efter träningen igår när Handbollskillen dök upp.
"Håla", "Lärarlöst" Var orden jag hade hört redan i förgår.
Hoppade in i duschen och hörde från Handbollskillen att han ropade att två av hans bästa polare strax dök upp.
Alltså; se till att vara klädd när de kommer!
 
Onda dockor?
 
När de väl kom var det inget snack om vad de skulle göra. Senaste favoritsysselsättningen, typiskt tonåringar.
Skräckfilm. 
Jag hörde det klassiska Sound tracket, stegrande musik mot skräcken... Tam tam tam... Och sen; tre YLANDE tonårsgrabbar.
Sen började musiken smyga igen
Och ett nytt YLANDE och "SKIT!" Alltså tittade de på en riktig kvalitetsskräckrulle.
Själv hade jag laddat väskan och klätt mig för att cykla till jobb. Skräck på blanka eftermiddagen och pojkarna ylade som småflickor.
 
Då finns det bara en sak att göra, så jag smög upp för trappan till Handbollskillens rum där de hade stängt in sig.
Musiken var inne på andra tredje akten igen, snart skräck igen alltså.
DÅ dunkade jag på dörren och skred in, de YLADE igen. "Jag sticker till jobb nu."
"SKIT!" De tittade storögt på mig. "Skit vad du skrämde oss." Så fnissade de.
De tyckte filmen var bra...
Jag är själv för gammal för att få någon behållning av skräckfilmer. De är fulla med logiska hål och dumma handlingar.
"Ungdomarna i skräckfilmer är så dumma att man kan strypa dem med en sladdlös telefon."
 
 
Die Maurer
 
 
 
 
"Ansvaret för historien befriar en från ansvaret för människorna. Däri består dess bekvämlighet." -Albert Camus
(Albert Camus skulle ha fyllt hundra år idag 2013-11-07)
 
 
 
Idag blev det intervall-löpning, 8x2 minuter, jag räknade fel på nedvarvningssträckan så hoppsan, jag skippade det helt och softade vid frukostbordet istället.
 
Imorgon blir det vilodag, tandläkare och jobb, är vad som finns på agendan.
 
 
Njut av dagen! Carpe F#cking Diemen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: