traningslagret

Stjärtskägg

Kategori: Allmänt

Jag har haft väldigt roligt åt ett inlägg i en blogg på Funbeat.se där jag är medlem.
Själv är jag också väldigt frösen, men kanske inte i samma utsträckning som bloggerskan Ulrika:
 
"Tycker det känns lite orättvis att vi kvinnor jämt ska ansa och hålla kroppen fri från behåring medans männen med gott samvete kan odla ett praktisk och ganska estetiskt tilltalande skägg. Jag föreslår att evolutionen hoppar ner och ger mig ett härligt skägg på rumpan så att jag slipper frysa så förbenat när jag är ute och springer eller sätter mig i en kall bil......Kanske inte så snyggt men praktiskt......?
Vore lite överraskande om man skulle vilja gå till frisören och ansa lite.....;-)"
 
Med tanke på att det var fullmåne igår så tycker jag att inlägget passar.
 
Jag och Underbara Frugan var ute och jagade varulvar igår kväll.
 
Van Helsing, varulvsjägare?
 
 
Skägg på stjärten tror jag inte skulle passa någon kvinna, inte någon man heller för den delen.
Har försökt att odla skägg hela mitt vuxna liv, i ansiktet då. Jag har lagom med hår i ansiktet för att lyckas, för mycket i öronen och näsan samt nästan inget på huvudet.
Så jag skulle troligen se ut som Doktor Müller i Tintin om jag skaffade mig skägg. Dessutom tycker Underbara Frugan att jag är betydligt snyggare i en renrakad look och mina söner gillar inte något post-hipsterskägg.
 
Tillbaka till kvinnor frysande rumpor; Ulrika fick ett rätt kul svar på sin blogg av en kvinnlig läsare:
"Gundas kortkalsonger
String
Brasilianare
Ytlig och utseendefixerad och bekväm jajajaja....."
 
Ingen vet till dags datum vad Gundas Kortkalsonger är?
 
Personligen föredrar jag en ansad trekant och taitrosor, ett par ulltrosor som värmer den fjuniga rumpan är aldrig fel.
 
 
 
Ny vecka, nya utmaningar, det som hände i förra veckan stannar där. Ingen ringer och vill ha tillbaka missade träningspass.
 
 
Tänkvärt inför veckan:
"Du måste inte ha en dröm

Om du alltid har haft en livslång dröm kring något - satsa på det. Men risken med att ha alltför storslagna och långsiktiga mål är att du missar andra gyllene möjligheter som finns runt hörnet, bara du tar dig tid att se dig omkring. Du vet aldrig vart livet tar dig härnäst och nästa sak värt att sträva efter hittar du förmodligen mitt framför näsan."
 
 
 
 
"All critics should be assassinated." -Man Ray
 
 
Ha en skön måndag, det blev gym idag och vägde in på nästan f y r a kg över min målvikt....
Men geggmålet står fast!
 

Kommentarer

  • Ulrika K säger:

    Ps. Fick kloka tipset från en löparvän och duktig Ultralöpare att använda Gunda kortkalsong i väntan på evolutionen, de finns att köpa på följande hemsida:


    http://www.polder.se/sv/produktsortiment/klader-understall/craft/craft-active-extreme-ws-gunda/?group=prod_prod_grp-s1%2F2

    Ha en trevlig kväll!!
    Ulrika

    Svar: Tack! Då slipper vi leva i okunnighet!
    Ha det gott själv Ulrika!
    Mannen i Mars

    2013-11-18 | 21:41:42

Kommentera inlägget här: