traningslagret

Vuxenleksaker?

Kategori: Allmänt

Ibland undrar man hur vi män tänker?
Om alla redskap och fordon ses som leksaker.
Dessa män och deras fantastiska maskiner.
 
Någon var snabb att måla....
 
 
Jag berättade igår att Rockgrabben hade byt skola, han har byt från Plugg till Musik, han försöker leva sin dröm.
Kanske skulle jag gjort det med i hans ålder. 
Alla har sina drömmar, vi borde följa dem?
Jag ville bli fotograf. Som jag jobbade med ett tag, men nåde aldrig hela vägen.
Vi hoppas att han inte gör ett misstag, det som man säger inom industrin; -för varje steg som ett fel tar sig tiofaldigas priset för misstaget.
 
 
Idag var jag på gymmet och körde ett lugnt och lätt pass.
Jag tänker lägga in fler övningar, set samt öka vikten efterhand som jag känner att jag orkar.
Kör i alla fall femtonrepare.
 
 
 
..... is fantastic
 
 
Ungefär så här ska jag köra när jag kommit igång ordentligt. Jag fuskade idag med att bara köra dips idag.
Fick reda på idag varför det var så tomt i gymdelen på onsdagar, folk vilar på onsdag efter ha kört två dagar på raken. Måndagen är fortfarande mesta dagen.

Bröst, axlar, triceps

Uppvärmning: 7-10min Cykel 50-65% 

                     Militärpress   3x5, 3x3, 5/3/1, 3x5                                           

Bröst:            Flyes             3x15
                     Bänkpress     3x5, 3x3, 5/3/1, 3x5
                     Pullover 3x15  

                     

Axlar:            Hantelsväng  4x15
                    Cross body external shoulder rotation 3x15
                    Lateral rotators scapula 3x15
                    Lateral rotators neutral 3x15 

Triceps          Dip                4- x15
                     Hantelpress/Push Down     4x15  

 

 

"Lycka är att inse att ingenting är för viktigt." -Antonio Gala

Imorgon tänkte jag roa mig i det, förhoppningsvis, vackra höstvädret, med att springa en sväng.

Funderar på att byta ut ett gympass mot löppass, får se på fredag vad jag känner för.

 

Underbara Frugan är förfarande dunderförkyld, någon som har några bra tips om hur man blir av med den, jag har försökt övertyga henne att äta vitlök och vitlökskapslar. Men icke.

 

 

 

HA en skööön kväll!

 

 

         

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Hej! Det finns ju så många huskurer för förkylningar så det är väl bara att välja och vraka på "smörgåsbordet". Kroppen lär nog ta hand om infektionen inom sin tid men själv tycker jag att det känns ju gott att försöka med någon huskur under tiden. Själv brukar jag alltid dricka mycket vatten och te, gärna med färsk skivad ingefära och ev lite honung i, ett klassiskt löpar-tips. Vila ska visst också vara bra har jag hört. Symtomlindring där det behövs, kortisonnässpray för snuva tex. Hoppas frugan snart kryar på sig!
    Vänliga hälsningar Ulrika

    Svar: Tack Ulrika! Jag ska be att hon läser
    Mannen i Mars

    2013-10-03 | 09:52:06

Kommentera inlägget här: