traningslagret

Mina jag

Kategori: Allmänt

Jag kom hem från Florida 2009 och hade bestämt mig för att börja träna ordentligt och mer seriöst.
Så jag fick en tid med PT på Träningsakademin som på den tiden var den grymme och kunnige Andreas Lanker.
 
Han skrev om hela kartan för mig när det gällde styrketräning och motorisk träning och har gjort att jag har tappat arton kg på vågen och fyllt på med några kg muskler.
 
 
Cirka 110 kg efter Floridadieten 2009.
 
 
Så jag började träna mer seriöst och fick chansen att utvecklas.
Bli starkare och smidigare.
Jag tror inte att en viktminskning ska vara mer än ett halvt kg i veckan, blir det mer så finns det en överhängande risk att man går ner i muskelmassa. Vilket är kontraproduktivt.
 
På Ven 2011 på cirka 95 kg 
 
 
Men det var när jag börja springa hösten 2009 som det börja hända saker, jag har tränat en massa pass på vägen.
Började med köra spinning för att öka konditionen, yoga och pilates för smidigheten samt lite Body Pump och Ballpass samt en massa annat kul. Bara för att prova en massa kul.
 
Jag äter en hel del gott, tyvärr(?) så är jag en gottegris.
Men jag har kört med tallriksmodellen.
Halva tallriken med grönsaker och frukt, sakta fiberrika kolhydrater.
En fjärdedel proteiner, som rött kött, fisk, bönor, vit kyckling med mera..
Samt sista fjärdelen med sakta fiberrika kolhydrater som potatis, pasta, ris med mera.
 
 
I trädgården sommarn 2013 på runt 92 kg
 
 
Jag kör löpning tre till fyra gånger i veckan och styrketräning två till tre gånger i veckan.
Det ska vara kul att träna och man ska se fram emot det!
 
Mat ska vara gott, nyttigt och göra gott för kropp och själ.
Det finns så mycket gott som är bra för kroppen
 
Min favoritfrukost är havregrynsgröt toppad med färska eller styckfrysta bär, en skvätt yoghurt och lite goda fröer och finhackade nötter, toppat med flytande honung.
Kaffe och en skvätt nypressade juice.
 
Lunch blir ofta rester från middagen innan, men favoriten annars är fiberpannkor med grekisk yoghurt, solrosfrö och honung.
 
 
Jag började springa hösten 2009 inför Springtime 2010. Det var ett stort lyft för mig. Jag tycker att det är gott att träna utomhus. Det är tidseffektivt och man känner att man blir bättre och grymmare ganska snabbt.
 
"Den som försummar att skaffa sig kunskaper i sin ungdom förlorar det förflutna och är död för framtiden." -Eurpides
 
Idag blev det lite soft löpning, cirka 3,5 km.
Imorgon blir vilodag, börjar sakta trappa upp träningen och hoppas att Underbara Frugan ska bli frisk snart.
 
 
Ha en skön dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Jenny Fransson säger:

    Hej!!
    Mindre än 92 kg tycker jag inte att du ska väga, då försvinner du ju:)
    Håller vi en sund livsstil i tanken och kalorier in kalorier ut så håller du formen, jag med;)
    Ha de bäst och var sann mot dig själv!

    Svar: Tack för din komplimang! Jag tycker nog personligen att några få kg mindre fett och lite mer muskler skulle sitta fint.Du Med!!!
    Mannen i Mars

    2013-09-24 | 07:36:06

Kommentera inlägget här: