traningslagret

Porr

Kategori: Allmänt

Jag kollade på min facebook igår och konstatera att en av mina vänner på FB, tillika PT, hade gjort ett inlägg om Smoothie. Bilden som han hade lagt in såg ut som någonting mellanting mellan av att fotograferats ner i ett avlopp och en bild på något i en kattlåda. Inte så aptitligt, bara att inse att man äter lika mycket med blicken som med magen.
Dessutom är mycket färg på färsk och frusen frukt och bär en signal på att det finns mycket vitaminer och antioxidanter med mera. Sådan som vår kropp verkligen behöver.
 
Så jag kände att borde ge honom och med flera några tips på vägen, så varsågoda lite matporr:
 
 
Frysta bär kan man alltid ha hemma. Jag brukar köpa på mig frysta blåbär, som är fyllda med antioxidanter, hallon som är fyllda med nyttigheter samt olika blandningar av frysta skogsbär och frukt.
 
 
 
Ger en vacker blandning, slänger gärna i lite färsk ingefära om jag har hemma för att det är så gott.
 
 
 
Sen ett lager med yoghurt och/ eller juice som ger proteiner och mineraler. Samt honung för sötma samt är fyllt med olika antioxidanter och annat nyttigt. Dessutom är honung bra för magen och tarmarna.
 
 
Detta blir vackert för ögat, lika mycket som det är underbart bränsle för kroppen. Går att variera i det oändliga.
Nyttiga saker SKA vara "Sex On a Plate" som någon känd kock uttryckte det. Eller som en mindre finkänslig bondegrabb, dessutom homofob, uttryckte sig: "Som att bli Knullade i munnen!"
 
 
 
Idag är det stora dagen eller kanske kvällen, Midnattsloppet. Vägde in på 91.6 kg i morse innan frukost, väger mig alltid innan frukost.
Jag satsar på en tid under 55 minuter på 10 km.
 
 
 
 
"Jag fortsätter med långpromenaderna och den gångbara 7:0-dieten, så får stenåldersmänniskorna ha sina gamla matvanor ifred." Ola Olofsson. (Saxat hur Helsingborgs Dagblad 2013 09 07, där de även tar upp mångfalden av dieter)
 
 
Vi håller tummarna! Vädret är på vår sida i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • [email protected] säger:

    Lycka till broder..

    Svar: Tack! Broder! Ha det gott!
    Mannen i Mars

    2013-09-07 | 14:12:04
  • Linda E säger:

    Yummie!
    Jag förvånas varje gång över hur gott smoothies faktiskt är. Brukar koka ihop proteinmjölk, proteinpulvet, hallon, blåbär och banan.
    Som att bli knullad i munnen, helt klart.

    Svar: Låter lite lätt som pervers matporr Linda :-D Låter gott!
    Mannen i Mars

    2013-09-08 | 19:42:49

Kommentera inlägget här: