traningslagret

Skönhet inifrån?

Kategori: Allmänt

Har varit på ett Yogapass - Kundalini ("kundaliniyoga är det större fokus på den mentala och andliga delen av yoga.") Jag personligen tycker att Yoga är en av de skönaste saker man kan göra påklädd, men det var för långt ut i det andliga och mentala.
 
Jag har lite svårt att se en yoga instruktör som ser mycket till sitt yttre när Yoga handlar om att se förbi alla de världsliga tingen. Lite för stora silikonbröst är för mig att man bryr sig om yta.
 
Men det var en upplevelse, inte en enda Hund, bara tre övningar på en och en halv timme. Känner mig lite märklig i kroppen. Trött och seg på ett konstigt sätt, lätt irriterad.
 
 
Igår var vi på konsumtionstempel. Vi var i Höganäs och hamnade först på deras Outlet och sedan på deras Saluhall.
 
 
Gamla anrika industrilokaler som blivit saluhall.
 
 
Resturangen på våning två var faktiskt en glad överaskning, vi tog deras "Dagens" vilket både var soppa, rödbetssoppa, mums, till huvudrätt var det en Parisare och kaffe samt kaka till efterrätt.
 
Underbara Frugans Räkmacka, den var snýggare än min Parisare
 
Skönt och mysigt ställe att kolla runt på och trevliga varor, en hel del närproducerat och närodlat
 
 
 
Det känns rätt så avslappnat attt gå där och shoppa. Även om jag inte köpte på mig så väldigt mycket saker.
 
 
 
Träffade på två stycken gamla skolkompisar, snackade en del med dem. Vi snackade lite träning och mat. Ett snabbt möte men alltid lika kul.
 
 
 
Man kan inte annat än att bli sugen, mycket gott att handla.
 
 
 
Vi saknar en bra saluhall i Helsingborg, jag vet inte varför ingen har vågat sig på det igen. 
Kanske är risken att det blir en utställning för snygg mat och konstiga varor, funkar bra på Kullabygden bara för närheten av bra jordbruk, ett nära samspel.
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon är det ännu en ny vecka, nya utmanningar, det som hände denna veckan stannar i denna veckan, väntar med spänning.
 
Sex dagar kvar till Midnattsloppet, denna veckan så blir det bara ett gym-pass och jag kör samma program som inför Springtime, det verka funka bra då.
 
 
 
En ödmjukt citat Av Louis XIV av Frankrike; "Har Gud glömt allt jag har gjort för honom?"
 
 
 
 
Så ha en skön kväll framför brasan.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: