traningslagret

Stenad

Kategori: Allmänt

Då var det dags att köra igång projektet med stenläggningen.
 
 
Så jag packade mig iväg till jobb för att låna släpet, då visade någon annan hade bokat släppet i exakt mina tider!
HA, det måste vara den andra vakten som inte kunde skilja Håkan från Fredrik, så jag helt sonikt snodde släppet och sa att de kunde ringa mig om det var fel.
 
Men det var mitt släp mellan de klockslagen.
 
Så jag hämtade kantstenarna i Viken, jag tyckte att det var skönt att det var tomt på parkeringen i Viken. Eftersom jag verkligen är en usel bilförare när det kommer till att backa med släp...
Så jag helt sonikt kopplade bort släpet från bilen och drar med muskelkraft släpet på plats.
En bra show för de som var där, inte så många tack o lov.
 
 
Resten, det stora, fyllnadstenarna, hämtade på Berga.
Sen var det bara att köra hem alla stenarna. Intressant hur det är att köra med ett tungt släp.
 
Sen var det bara att börja skyffla och köra skottkärra eller rullebör som vi kallar det här i södern.
 
 
 
 
Cirka åttahundra kg sten fick jag roa mig med att köra. Blev lite svettig. Det har varit en fantastisk dag för utomhusarbete.
 
 
 
Jag träffade på grannfrun och hon undrade givitvis vad som var i görningen.
 
-Ska bygga en Fritzell-källare." Svarade jag och hon log roat. Vi har lite sjuk humor oss grannar emellan.
 
Sen förklarade jag snabbt planerna om stenläggningen och hur det skulle se ut i slutändan.
 
 
 
 
Fick en intressant artikel om överträning och hur man undviker detta aber.
Ska djuptdyka den och ge er några bra tips som jag själv ska omsätta.
 
Träffade en gammal polare över fika på eftermiddagen, återkommer om den fikan, mycket snack.
 
Ikväll hade vi fint besök av Rockgrabbens polare, trevliga killar, vi hade rätt trevligt över några hemmagrillade burgare och hemmalagade pommes frites, frittar som vi kallar dem här i Skåne.
 
Lika lätt i huvudet som jag blir av vin blir jag tung i skallen efteråt. Trevligt att ta sig lite gott rosé och rött, men ska man verkligen bli straffad för det?
 
 
Jag hoppas att jag inte räknas in i Dante Alighieris citat: "Den oskicklige smeden klandrar järnet."
Ska försöka inte svära så mycket imorgon.
 
 
 
Ha en natt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: