traningslagret

Värsta sort

Kategori: Allmänt

Är jag värsta sortens pappa?
 
Rockgrabben hade tagit med sig två av sina rockpolare hem och vi bjöd dem på hemmagrillade burgare och hemmagjorda frittar.
Man gör vad man kan för att inte verka mossig, genom att försöka föra ett normalt samtal...
 
Snygga pannkakor vackert upplagda av Handbollskillen
 
 
 
Så jag försökte att verka normal, förutom att jag har en släng av Torretts Light, så det blev lite skämt.
Sen berättade jag om en polare som hade råkat ut för en sak, värsta saken för en ung kille.
"Min polare hade precis träffat en snygg tjej och de hade börjat dejta när värsta saken hände."
Nu hade jag fångat deras intresse.
"De hade kommit så långt att de hade hånglat och så."
 
Nu var det tyst och de väntade spänt på poängen.
Även Handbollskillen hade stora öron och frugan undrade vad som komma skulle.
 
"När tjejen tittade honom djupt in i ögonen och sa -Jag har inte alltid varit kvinna...."
 
De satt tysta en stund tills skräcken hade lagts sig, sen brast de ut i skratt. Lite skrämda av tanken men sen var isen bruten.
Jag hoppas jag inte är en pinsam pappa av värsta sort, försöker vara lite rolig och lite seriös, men framförallt att ge lagom med svängrum.
 
Trädgårdsarbete för Freddy Krueger?
 
 
Jag berättade även historien för en jobbekompis i min ålder, luttrad och cynisk. Han kommentar var:
"Fint då har hon haft en k** en gång i tiden och vet hur man hanterar en.."
 
 
Varit en skön helg så här långt, hunnit med att jobba i trädgården och softat. Fått en hel del gjort.
Farfar var över på fika och som lite konsulterande när det gällde bärbuskar och beskärande av dem.
Ett underbart höstväder att rensa i trädgården och flytta undan inför vintern
Samt självklart för en utefika.
 
 
 
"Det spelar ingen roll hur långsamt du går, så länge du inte stannar." -Konfucius
 
Idag var det vilodag, imorgon blir det en lite längre soft löptur.
 
Ha en skön natt, Handbollskillen och jag har sett Hobbit: En oväntad resa, alltid lika trevligt att chilla i soffan och äta godis och kolla bra filmer, Underbara Frugan försökte men det var inte hennes kopp av tea...
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: